otomoto.pl/ford-focus-c-max-1-6-tdci-kli...dkowy-C28568350.html
Raport wykonania oględzin samochodu Ford C-max o numerze VIN : WF0MXXGCDM4L80329
Data wykonania oględzin : 15.10.2013 r , godzina rozpoczęcia 12:30
Miejsce wykonywania oględzin : Częstochowa, ul. Kisielewskiego 63
Numer rejestracyjny : 172-AJD (Belgia)
POWŁOKA LAKIERNICZNA
Inspekcje zacząłem od sprawdzenia powłoki lakierniczo/blacharskiej.
Oryginalna powłoka do max 120 mikronów w przypadku tych aut.
Lewa strona od przodu : błotnik 80 (gnije od dołu ) , drzwi kierowcy 90, drzwi pasażera bardziej od przodu 120 (ubytek lakieru na rancie) ; od tyłu 160 (cieniowane , widoczne na zdjęciach) , tylni błotnik 180-240 (rant błotnika nawet i 260)
Tylna klapa OK. 110-120 mikronów
Prawa strona od przodu : błotnik 94 , drzwi przednie 86 , słupek przedni prawy 167 , drzwi tylnie 103 , tylni błotnik 170 , rant błotnika od tyłu 370 . Niefachowa naprawa blacharska tego błotnika od spodu (na jednym ze zdjęć widać nie wyczyszczone i nie pomalowane spawy.)
Maska przednia między 210-306 mikronów ze zlewką koło spryskiwacza. Według właściciela komisu pomalowana bo była uszkodzona od kamieni.
WNĘTRZE
Samochód w środku wyprany , żadnych plam od tego prania , żadnych przetarć. Porysowane plastiki w przestrzeni bagażowej.
USZKODZENIA (BRAKI)
Uszkodzenia (braki) :
• Przednie lampy zmatowione (od mycia w myjni)
• Urwana klapka zapalniczki
• Odkręcany schowek pasażera (widać po śrubach)
• Brak zaczepu filtra powietrza
• Zaolejony silnik od góry
• Zaślepiona przepustnica śrubą
• Niepokojący odgłos padającej dwumasy przy gaszeniu silnika
• Maska przednia odkręcana (widoczne po śrubach mocujących maskę)
• Śmierdzący olej silnikowy (dawno nie był wymieniany)
SILNIK ,AKUMULATOR
Test akumulatora wykazał iż jest do doładowania , samochód zapalił normalnie.
Po zapaleniu charakterystyczny gwizd pochodzący od paska osprzętu , prawdopodobnie napinacz paska do wymiana bo lata jak chce
Silnik, skrzynia oraz łączenia od spodu suche.
Układ wtryskowy troszkę leje od góry wtryskiwaczy.
.Lampy przednie z tego samego rocznika produkcji !!! Zmatowione !!!
ZAWIESZENIE, OPONY
Hamulce przednie jak i tylne niesprawdzone z powodu iż auto stoi na stalówkach.
Opony na których stał samochód to letnie 16 na stalówkach . Przód Michalin 205/55/R16 (34 miesiąc 2009 roku produkcji ; 4-5 mm) , Tył Continental 205/55/R16 (48 miesiąc 2010 roku) – do wymiany (są łyse).
.
Wszystkie szyby oryginalne z rocznika 2004 poza przednią szybą firmy Sprinter datowaną na 2007 rok.
Jazda testowa :
Nie przeprowadzona ze względu na nie zarejestrowanie samochodu .
DIAGNOSTYKA
Błędy po podpięciu oryginalnego interfejsu VCM FORD ROTUNDA :
Błędy zanotowane to :
• Zakodowany elektryczny hamulec ręczny ( a na wyposażeniu auta mamy zwykły ) , ktoś wymieniał pompę ABS i zapomniał ją przekodować na ręczny hamulec
• Niezgodność CANU wysokiego z niskim
• Usterka obwodu czujnika skrętu
• EGR zablokowany
• Moduł poduszek powietrznych RCM – wykryte uderzenie
• 100.000 temu przeprowadzano regenerację DPF (filtra cząstek stałych) – niemożliwe żeby auto miało przy 51.000 km regenerację DPF .
• Z modułu ABS zczytany przebieg wynoszący 189.700 km
Cena auta :
Cena według ogłoszenia 14900 zł