Czołem.
Myślę czy nie zakupić takiego wozidła, ale mam kilka wątpliwości i może potwierdzicie, może zaprzeczycie.
1. Podobno jest to, jak na dzisiejsze standardy, prosty i bezawaryjny diesel - brak koła dwumasowego, DPF nie upierdliwy w mieście. Wtryskiwacze raczej nie padają jeśli się nie tankuje opałowego. Prawda to?
2. Podobno polska Policja na nie narzekała, sypało się sporo rzeczy, były wymiany skrzyni biegów po 30kkm. No ale oni chyba mają mocniejszą wersję. Wiecie coś o tym?
3. Skrzynia biegów - to jest dla mnie najważniejsza kwestia, miałem 3 samochody i we wszystkich nienaprawialne problemy ze skrzynią biegów. Podobno są jakieś stuki przy zmianie biegów, albo inne problemy, ciche wycie, luzy między zębami. Wiecie coś o tym?
4. Najwięcej ofert jest z okolicy 150kkm, pomijając kwestię kręcenia, nie jest tak, że tego diesla w okolicach tego przebiegu lepiej nie kupować, bo wszyscy się ich pozbywają bo wiadomo że w tych okolicach zaczynają się problemy? Ale podobna sytuacja jest ze wszystkimi dieslami.
5. No właśnie, w okolicach jakiego przebiegu zaczynają się z tym silnikiem problemy?
6. Jak się sprawdza automat? Awaryjny czy trwały?
O problemach z korozją wiem, ale oglądałem kilka i wygląda że w poliftowych tego raczej (albo jeszcze) nie ma, te które widziałem miały korozję tylko od wewnątrz tylnej klapy i tylko tłuczone.
Inne problemy?
Teoretycznie ten samochód spełnia wszyskie moje wymagania, ale boję się kupić 4ty samochód w którym skrzynia będzie wyła i stukała...