Wiesz ja bym samochodu w Polsce nie kupił
Cena 14,500 zl za ten model to dobra cena , ale też nie jakaś mała .
Przebieg na 100% kręcony jest , ale mam nadzieję , że nie dużo
Tak myślę co tu Ci powiedzieć , żebyś na miejscu mógł sprawdzić ...
Jest jeszcze możliwość sprawdzenia czy przód był robiony , jeśli był robiony to na 99,9 % lampy były spawane . W mondeo były tak uchwyty robione , że spawanie było bardzo proste , ale za to widoczne.
Wystarczy wyjąć lampę i zobaczyć na uchwyty , nie jednolity plastik , albo widoczne rowki skrawania mówią , że auto miało wymieniane lampy... Tak patrzę na wypis z fabryki i według wypisu jest to wersja po modyfikacji rantów drzwi i lamp ,które w początkowej fazie parowały ... Dlaczego więc tutaj są zaparowane ... też się przypatrz !!!!
Szukaj na przewodach od chłodnicy śladów białego proszku (szpachli)
Takie rzeczy jak dymienie z rury na niebiesko czy biały nalot na bagnecie oleju czy korku to nie muszę mówić - OD RAZU DYSKWALIFIKUJĄ AUTO !!!!
Chcesz poznać moje zdanie na temat tego auta patrząc tak z daleka na nie ???
Auto ma przebieg około 150.000 km lub więcej ... nie wierzę w tą bajeczkę ,że ma 104.000 km , jeśli facet się przyznał , że sprowadzał auto przy 70.000 km , a wyszło z dokumentacji , że przy 76800 był ostatni przegląd to pomyśl , w 5 lat nie zrobił tyle co niemiec w 2,3 lata ... ??? Dziwne
Zacznij sprawdzanie tak ...
od uszczelek , wszystkie pościągaj zobacz czy nie ma gdzieś odcięć lakieru , sprawdź czy nie ma białego nalotu , proszku ... to szpachla
Potem przejdź do wnętrza auta , podsufitka czy nie ściągana ,
sprawdź czy jest poduszka ... kierowcy naciśnij jeśli będzie w niej pustka to mamy w środku rezystor ... w tym mondeo powinna być ona twarda lub troszkę miękka a nie ,że palce wchodzą do środka same , potem sprawdź poduszkę pasażera , wystarczy wyjąć schowek (lub nawet bez wyjmowania) ją po prostu wymacać czy jest ...
sprawdź czy deska rozdzielcza nie jest regenerowana (jak sprawdzać opisałem w przedostatnim poście)
jeśli masz czujnik lakieru weź wartości powyżej 180 um już nasuwają myśl , że coś było robione
koło zapasowe jakie jest , czy używane
głupie zaślepki (okrągłe) z tyłu i przodu od wkręcania mocowania haka do holowania czy nie były ściągane
Ostatecznie silnik jak chodzi , musi ładnie wchodzić na obroty i z nich schodzić , powinien zapalać od kopa , popatrz na rurę intercoolera czy gdzieś nie leje olejem (większość nie wymienia ich)
Jeszcze co do środka i kierownicy , weź pośliń palec i przejedź po kierownicy , albo śniegiem czy wodą ... jeśli na palcu będziesz miał czarny nalot(farbę) to sugeruje to iż kierownica była malowana ... ostatnio takie coś widziałem
I wszystko co cie nakieruję na inne rzeczy ... przejedź się na jakąś drogę z muldami , dziurkami małymi , puść kierownicę na prostej drodze czy auto nie ściąga
Chyba to wszystko
Powodzenia
i pisz tam czy kupiłeś czy nie