Posiadasz już konto?

Zaloguj

Darmowe Sprawdzenie VIN

Weryfikujemy Historię Wypadkową Pojazdów

Account

Please wait, authorizing ...
×
Chcesz zapytać o auto z ogłoszenia? Pisz tutaj.
{getmodule 108}​​​​​
{getmodule 161}

TEMAT: Opel Z|afira B: w0l0ahm7572145838

Opel Z|afira B: w0l0ahm7572145838 2013/07/31 17:54 #47593

  • iommi23
  • iommi23 Avatar
Witam wszystkich,

mój pierwszy post i od razu wielka prośba o ocenę - coś z tym autem nie do końca pasuje. Sprzedający mówi, że auto z Niemiec, po szybkim zdekodowaniu VIN wychodzi (o ile jest to trafne info):
CU3 For france
Z0W For france

Na pasie przednim info o klimatyzacji po niemiecku i angielsku. Radio po francusku (ale to można zmienić z menu nawet na polski). Żadnych więcej naklejek nie ma (ani info o airbagu w środku ani TUV na słupku - pełna cisza). Tablice rej. są już z gwiazdkami UE.

Vin spisany ze zdjęcia, więc też możliwe że nie pasuje. Rocznik to 2007, ale sprzedający bierze pod uwagę rok MODELOWY (sic!) - stąd 2008 w ogłoszeniu.

LINK: auto-marcar.otomoto.pl/opel-zafira-panor...skora-C30091474.html
VIN (ze zdjęcia): w0l0ahm7572145838

szyby wygląda na swój rocznik (07), przedni zderzak ma inny odcień i lekko doskoczył od strony pasażera. Podłużnice niby zdrowe, tył też wygląda ok. Prawe tylne drzwi gorzej się otwierają, no i szyba lewy tył podnosi się nieco krzywo. Nadkola tylne wyglądają na świeżo po konserwacji (nałożona nawet na gumowe zaślepki otworów).

A, i czy to norma, że osłona kolumny kierownicy opada nieco z prawej strony? Podniesienie kierownicy na max w górę ukazuje szparę z prawej, podczas gdy z lewej jest dobrze. Lew kratka nawiewu też jest nieco uszkodzona (plastik odskakuje).
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opel Z|afira B: w0l0ahm7572145838 2013/07/31 18:25 #47601

  • Inspektor
  • Inspektor Avatar
te wycieraczki dziwnie leza. Zderzak przedni i prawy blotnik przod inny odcien, tylny zderzak tez sprawia wrazenie ze jest ciemniejszy, na przednim pasie chyba powinno byc jeszcze pole vin? tzn tabliczka znamionowa..

Oplowskie automaty jakiejs dobrej opini niestety nie maja wiec ostroznie


171 000 km aukcja pl

Used in conjunction with exhaust system, particulate filter chyba ma DPF!
W0L0AHM7572145838


Przybliżone dane z dekodera
Numer VIN:
W0L0AHM7572145838
Marka:
OPEL
Model:
Zafira-b
Rok modelowy:
2007
Nadwozie:
van
Silnik:
Z19dth
Numer seryjny:
145838
MODEL:
ZAFIRA-B
RELEASE DATE:
02.03.2007
MODEL YEAR:
2007
ENGINE:
Z19DTH
ENGINE ROOM:
17219897
CODE BODY:
75
CODE GM:
XXVX
COUNTRY CODE:
FR
VIN:
W0L0AHM7572145838
W0L:
General Motors
0:
Normal Vehicle
A:
Astra Platform
H:
2004 Platform Generation
M75:
Monocab (Zafira)
5:
7:
2007
2:
Bochum
AHA:
CONTROLLED Lumbar
AH4:
FRONT SEAT, DRIVER, 6-face of the hand
AJT:
PREPARING FOR THE INSTALLATION OF NETWORK SECURITY
AQ0:
HEADREST, REAR RIGHT SEAT, vinyl flooring, two, EXTERIOR
AV4:
SEPARATE BACK BACK
AY0:
AIRBAG, UPPER, FRONT
AY9:
HEADREST, REAR, vinyl, CENTRAL
A14:
GLASS, SIDE WINDOW, REAR, Tinted
A23:
WINDSHIELD, heat
A33:
WITH ELECTRIC WINDOWS, REAR
A51:
FRONT SEAT Bucket
BA9:
BOX-BAR
BF8:
STORAGE COMPARTMENT, FRONT SEAT, RIGHT
BLB:
PROFILE dashboard, SILVER
BL5:
PROFILE DOOR INTERIOR TRIM, SILVER
BRG:
IDENTIFICATION OF POINT BREAK 2007 1/2 MY
BW4:
With chrome profiles
BW7:
OUTDOOR ORNAMENTS, RACK
B70:
PANEL DOORS COVER GAP
B75:
COVER, ASSEMBLY, BAGGAGE
B86:
SIDE MOLDING ON THE DOOR, COLOR
CE1:
WIPER, FRONT, PULSE SYSTEM
CU3:
FOR FRANCE
C2K:
GLASS ROOF, FULL LENGTH BRACKET
C68:
FOR ELECTRONIC AIR CONDITIONER
C95:
LAMP, ASSEMBLY, CEILING, DUAL LAMP FOR READING
DA7:
ARMREST, FRONT SEAT, LEFT
DDH:
MIRROR, WITH ELECTRIC AND HEAT, P/C A/C
DDI:
MIRROR, complete
DD8:
INTERNAL MIRRORS With increasing C Increased sensitivity to light
DH6:
Visor, SUN, with mirrors with lights, P/C A/C
DP6:
HOUSING
DT4:
Ashtrays and cigarette lighter (PACKAGE FOR SMOKING)
DVA:
CLUSTER, BLACK, BLACK RING WITH SILVER RIDING
D70:
Final drive ratio axle with the gearbox 2.77
D75:
HANDLE, ASSY, OUTER
ECA:
KEY
E4R:
PACKAGE FOR SALE, EQUIPMENT - COSMO
E94:
COVER
FX3:
ELECTRONIC STABILITY PROGRAM
FZ3:
ADVANCED ELECTRONIC STABILITY PROGRAM
G62:
5 wheel bolt
JL9:
ABS
KCL:
TUNNEL HEATER, REAR SEAT PASSENGER 2-position
KC7:
ELECTRICAL OUTLET, REAR SEAT
KC8:
JACK FOR CONNECTING TO POWER DOPOLNIT.USTROYSTVAM
K09:
Generator, 120AMP.
K13:
Used in conjunction with exhaust system, particulate filter
K34:
PROGRAMMABLE SPEED
LHD:
Left-hand DRIVE
LRD:
Z19DTH [LRD] DIESEL ENGINE
MM1:
USED with automatic transmission
M36:
AF40-6 AUTOMATIC TRANSMISSION
NC0:
EQUIPMENT AND THE EUROPEAN UNION
NR1:
PILLAR MOVEMENT TO REDUCE
NT4:
GAS EMISSIONS, EEC 05
N34:
WHEEL, ASSEMBLY, STEERING, three-spoke, In Leather
PXF:
FINISH, ALPHA/VINYL
QL7:
WHEEL, Road, aluminum, 10-spoke, 7JX17
QNV:
FOR A TYRE 225/45R17-V94
QQ5:
For Full size spare tire
TM7:
BATTERY, 60AH
TPV:
Grille, black with chrome frame
TRP:
RAMA, RADIO
TR0:
LIGHT CABIN, REAR, DOUBLE A CONVENIENCE AND FOR READING
TSP:
LIGHT, COMPLETE, CUSTOM SHOP
TSQ:
DELUXE CABIN LIGHT
TTB:
INTERIOR LAMP, ROOF, REAR DOUBLE A CONVENIENCE AND READ, 3RD ROW
TTO:
RADIO EQUIPMENT, COOLING SYSTEM
T2Q:
Lights, automatic on-off
T6K:
FINISHING PANEL, INTERIOR, VINYL
T9S:
LAMP, ASSEMBLY, SHOP, FRONT DOOR
T96:
The front fog lamp
UAH:
DISPLAY INFORMATION AND ENTERTAINMENT SYSTEM, graphic display (GID), OPTION 2
UD5:
SENSOR CONTROL SYSTEM PARKING
UEC:
LIGHT SENSOR AUTO RECYCLING OF AIR
UH0:
WARNING: Seat belts, LEFT
UJC:
MODE SWITCH, SPORT
URA:
RADIO CONTROL SWITCH
UW6:
SPEAKER, 6
U07:
HORN, fanfare
U68:
COMPUTER INFORMATION
VFE:
Front and rear bumper, PROTECTIVE MOLDING, PAINTED
VGB:
A roof rack, anodized
VG9:
PROTECTIVE WAX polish
VNF:
BATTERY ISOLATION
V3E:
TRUNK, colorless, ROOF, SILVER
V4M:
EQUIPMENT 5-STAR, THE PACKAGE NCAP
WBE:
EQUIPMENT RECEPTION UNIT, RADIO
W1Y:
REGULATOR FOR RADIO ON STEERING WHEEL
Z0W:
FOR FRANCE
Z1F:
SENSOR SYSTEM LIMITED, A/C
2J1:
COVERING, FLOOR INTERIOR, STANDARD
20S:
COLOR LINES, STARSILVER
4AU:
EXTERIOR PAINTING, CM. COLOUR CARD In the preface to model catalog
80I:
INTERIOR-BLACK
80X:
INTERIOR TRIM BODY-BLACK
80Y:
FINISH PANEL DOORS, BLACK
Bazy danych Policji w KanadziePojazd nie figuruje w bazie jako kradziony
Bazy danych w HolandiiPojazd nie figuruje w bazie jako kradziony
Bazy danych w SzwecjiPojazd nie figuruje w bazie jako kradziony
Bazy danych EuropejskiePojazd nie figuruje w bazie jako kradziony
Bazy danych Policji RumuńskiejPojazd nie figuruje w bazie jako kradziony
Bazy danych Policji SłowackiejPojazd nie figuruje w bazie jako kradziony
Bazy danych Policji WłoskiejPojazd nie figuruje w bazie jako kradziony
Bazy danych Policji SłoweńskiejPojazd nie figuruje w bazie jako kradziony
Bazy danych Policji LitewskiejPojazd nie figuruje w bazie jako kradziony
Bazy danych Policji CzeskiejPojazd nie figuruje w bazie jako kradziony


Jest dla FRANCJI
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opel Z|afira B: w0l0ahm7572145838 2013/07/31 18:41 #47603

  • iommi23
  • iommi23 Avatar
Super! Dzięki za tak szybką odpowiedź.

Czy możesz nieco rozwinąć temat automatów opli? Bardzo mnie to zaintrygowało jako że może to mocno uderzyć po kieszeni niedługo - słyszałem o problemach z płytą sterownika, która objawiała się szarpaniem przy przełączeniu na D, ale nic więcej nie wiem na ten temat.

Co do dpf'a to rzeczywiście kicha - chociaż chyba i tak lepiej z19dth niz jakiś 2.2 dti (przynajmniej mam taką nadzieję)

Przyznam szczerze, że nie pamiętam, czy była tabliczka znamionowa z vinem. Była inna tabliczka i to jeszcze w kolorze auta (nie powinna być srebrna/czarna?). Vinu nie kojarzę. W innym oplu, jaki mam to rzeczywiście są 2 tabliczki na pasie - mimo że ten był przekładany za mojej kadencji. Zlokalizowałem jedynie vin na budzie koło fotela pasażera i na podszybiu

Wycieraczki już są w poziomie - chyba na potrzeby fotek są tak ustawione.

Zapomniałem dodać, że nie świeci lewy halogen oraz lewe światło drogowe - w tej lewej lampie jest nawet martwa osa (jakkolwiek ona się tam dostała). Pod maską poza tym wszystko lśni plakiem albo innym. Z tyłu (z prawej, pod maską) widać nieco pognite coś z klimatyzacji - tzn ma białawy nalot - nie będzie to chyba osuszacz (za małe), ale coś na kształt małego cylindra o średnicy około 3-5cm i grubości 8-10cm max). Poza tym rury z turbo są lśniące i jak nówki. Rdzy niewiele

Czy w ASO będzie możliwość sprawdzenia historii bez podjechania autem (sprzedający koniecznie nie chce do ASO - inne warsztaty mu pasują)?

Jak to francuz, to pewnie historia będzie raczej pełna zagadkowych zwrotów akcji? Blacha wygląda na zdrową i się zastanawiam, czy przypadkiem auto nie przyjechało po powodzi w 2010/2011. Sorry, że tak sporo pytań, ale gdzie mogę szukać jakichś śladów przeszczepów w tych modelach? Słupki A i podłużnice po maską wyglądają na całe. Są jakieś standardowe zagrywki dla tych modeli przy przekładkach?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opel Z|afira B: w0l0ahm7572145838 2013/07/31 18:50 #47605

  • Inspektor
  • Inspektor Avatar
nic nie piszesz o mierniku? nie masz? w aso trzeba bedzie z wlascicielem podjechac albo papierami. Jak sie upiera ze nie chce do aso to moze miec cos do ukrycia.Plesn moze byc w aucie jak dlugo juz stoi. Potrafi zaplesniec wszystko w aucie np ktore stoi w komisie rok nieuzywane. Ja mam konika polnego w kloszu lampy i tez nie wiem skad sie wzial ;D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opel Z|afira B: w0l0ahm7572145838 2013/07/31 19:47 #47619

  • iommi23
  • iommi23 Avatar
Pech jest taki, że miernik pożyczyłem i dzisiaj go nie miałem. Pewnie dużo by to podpowiedziało. Chociaż gołym okiem widać błotnik i zderzak - może się przyda od strony podwozia :)

Spróbuję jutro wpaść z miernikiem i wziąć te auto do znajomego/zaufanego mechanika - wtedy też pooglądam je pod spodem (na co zwracać uwagę?) Nie mam niestety nigdzie możliwości podjechać na płytę, żeby sprawdzić całość geometrii - gdzieś w okolicy Gliwic jest ona dostępna normalnie?

Sprzedający niechęć do ASO argumentuje tym, że wszystko długo trwa, a że auto jest stare to na pewno coś znajdą. Dla mnie trochę dziwne - każde używane auto ma coś nie tak, ale wolę wiedzieć o tym przed zakupem a nie udawać, że wszystko jest ok. Dobrze, że mam rzeczywiście zaprzyjaźniony warsztat, to może tam coś się dowiem. Ciekawi mnie, że nie mogę nigdzie dla tego vinu znaleźć wzmianki o jakimkolwiek serwisie - może ASO będzie tutaj pomocne jak się dobrze zagada (oby)?

Pytanie też nieco na wyrost - czy zafira B jest w ogóle dobrym tropem - w sensie kosztów/awaryjności? Nie musi to być automat, choć nie byłby zły. Auto musi być 7-osobowe, co daje w sumie wybór - alhambra/galaxy/sharan, renault i właśnie zafira (pomijam tutaj celowo sintrę).

Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opel Z|afira B: w0l0ahm7572145838 2013/08/01 14:01 #47650

  • Inspektor
  • Inspektor Avatar
Diesle kazde kosztowne. Turba wtryski zapchany dpf. Na miasto auto beznadziejne. Na podwoziu szukaj spawow albo swiezej konserwacji. Takze korozji zaawansowanej. Daj znac co tam wynajdzieszz
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opel Z|afira B: w0l0ahm7572145838 2013/08/01 21:07 #47672

  • iommi23
  • iommi23 Avatar
Auto będzie jeździć po 90km w jedną stronę praktycznie codziennie, więc nie powinno być problemów z dieslem (poza dpf oczywiście) :) Jednak przyznam się, że skapitulowałem z tym samochodem i w efekcie odpuściłem.

Jest tu za dużo niewiadomych - nie zdołałem dojść do tego, w jaki sposób auto trafiło z Francji (powódź/dzwon/wypożyczalnia?), więc lepiej nie ryzykować. ASO z definicji nie ma zbytnio historii z tamtych lat, a brak dokumentacji nie pomaga. Jak dla mnie auto jest za czyste - być może właśnie olałem ten jedyny bezwypadkowy i dobrze utrzymany egzemplarz - kto wie...

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc - pewnie za jakiś czas znowu się odezwę z kolejnym egzemplarzem :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opel Z|afira B: w0l0ahm7572145838 2013/08/02 13:56 #47700

  • Inspektor
  • Inspektor Avatar
za szybko troche odpusciles ;) jedz go chociaz pomierzyc ;) myslisz ze handlarz ci sie pochwali ze kupil od ubezpieczalni albo od turasa? oni wszyscy ci sie moga pochwalic ze kupili od dziadka cco do kosciola jezdzil :)jak chcesz wiedziec kto byl wlascicielem to zajrzyj w dowod ;) poszukaj na FACEBOOK i porozmawiaj :)ja tak znajduje i nie ma problemu ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opel Z|afira B: w0l0ahm7572145838 2013/08/10 09:54 #48040

  • iommi23
  • iommi23 Avatar
Sorry za brak odzewu - trochę miałem na głowie. Odpuściłem ten egzemplarz z tego powodu, że zacząłem oglądać inne (w tym 1 krajówkę, choć cena niestety spora) i mam już nieco inny "wgląd" jak takie auta wyglądają po danym przebiegu. Trafiłem nawet na sprzedającego, który nie widział problemu, by podjechać 30km do wybranego przeze mnie mechanika. Więc jak zasmakowałem nieco lepszego traktowania z automatu odpuściłem ten temat. Może jeszcze wrócę do niego, chociaż z założenia podchodzę nieufnie, gdy auto jest odpicowane, umyte a sprzedający nie jest zbytnio pomocny (wiadomo, o wiele lepiej kupuje się u osoby prywatnej, gdzie nie ma wymówki "ja nie znam historii, właściciel mówił, że przebieg prawdziwy" itd). Jakoś wtedy zapala mi się lampka ostrzegawcza, bo jako takie pojęcie mam o blacharce i mechanice, ale pewne rzeczy da się zatuszować skutecznie na chwilę (wlewanie gęstszego oleju, moto-doktora, szybkie malowanie i cieniowanie, drutologia itd). Miałem styczność z komisami niejako od drugiej strony i sporo się naoglądałem ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: AutoRaport