Witaj,
Wiesz jak to z nowoczesnymi dieslami :
Te są dość dobre (Fiata),ale jak to bywa po pewnym czasie u każdego(!) producenta nowoczesnych diesli zawodzi osprzęt : zmienna geometria łopatek,filtr cząstek stałych,zmienne doloty,2masowe koło zamachowe,ewentualne problemy z odkręceniem świec żarowych.
Silniki tak do jakiś 300 tys km co dziś jest super wynikiem nie powinny się ''psuć'' potem przyjdzie czas na regenerację/wymianę elementów podlegających wyeksploatowaniu i jak auto ma licznik cofnięty to potem są przykre niespodzianki.
Coś o dwumasowym kole zamachowym :
Objawy awarii koła dwumasowego
- Klekotanie i terkotanie na biegu jałowym, zmieniające się po wciśnięciu sprzęgła
- Piski przy redukowaniu biegów
- Stuki przy dodawaniu i ujmowaniu gazu na niskich obrotach
Jak samemu zdiagnozować usterkę
- Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia.
- Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego.
- Jeżeli obie próby wskazują na awarię koła dwumasowego - mechanik będzie musiał zdemontować skrzynię biegów. Pomiar luzów koła potwierdzi jego stan.
Cztery sposoby na wydłużenie żywotności dwumasowego koła zamachowego
1. Unikaj niskich obrotów. Permanentna jazda w zakresie zbyt niskich obrotów (1500 obr./min i poniżej) powoduje nadmierne i trwające długo obciążanie sprężyn oraz ich tłumików. Oszczędna jazda niestety nie służy trwałości "dwumasu".
2. Zmień sposób ruszania. Gwałtowne puszczanie sprzęgła, nie tylko przy ruszaniu, ale również po zmianie biegu na wyższy, powoduje chwilowe duże przeciążenie sprężyn i tłumików. Tak samo niszczące jest dławienie silnika, np. przy ruszaniu z 2. biegu.
3. Unikaj poślizgu sprzęgła. Długotrwała jazda z poślizgiem sprzęgła (przy ruszaniu, przy zużytym sprzęgle itp.) powoduje przegrzanie tzw. masy wtórnej, co skutkuje zmianą konsystencji smaru oraz uszkodzeniem łożyskowania wewnętrznego.
4. Zadbaj o wtryskiwacze. Zaniedbanie stanu stanu silnika (np. zużycie wtryskiwaczy w dieslu powyżej współczynnika korekcji 1,65 mg/H) powoduje nierównomierność biegu silnika, wywołującą ponadnormatywne wibracje koła dwumasowego.
Czytaj więcej na
motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywan...utm_campaign=firefox
Kolektor ssący dotyczy się też Opla :
www.autka.pl/?p=560
Objawy awarii turbiny :
mojafirma.infor.pl/moto/naprawa-auta/nap...kodzona-turbine.html
EGR to wiadomo czarny,zapchany dymi,traci moc.
Zalecam gruntowne sprawdzenie w ASO takiego auta młode jest warto zresztą
Ja mam 1.9 JTD 105 KM w AR 156 i sobie bardzo chwalimy w domu już 4 rok i rozrząd goni rozrząd,że tak powiem tyle,że mam proste turbo i brak filtra cząstek stałych.
Wracając do auta :
Kwestia ubezpieczenia :
Treść zapytania:
"Czy pojazd o numerze VIN W0LPE8ENXB8085015 posiadał ubezpieczenie OC w ruchu krajowym na dzień 2014-01-20?"
Treść odpowiedzi:
BRAK DANYCH
Odpowiedź negatywna "Nie odnaleziono danych" lub "BRAK DANYCH" może być udzielona z wielu powodów. Poniżej przedstawiono listę przyczyn dla jakich została wygenerowana odpowiedź negatywna:
brak ubezpieczenia pojazdu
opóźnienie w przekazaniu danych do UFG przez zakład ubezpieczeń
brak przekazania danych do UFG przez odpowiedzialny zakład ubezpieczeń
odrzucenie przez UFG danych przekazanych przez zakład ubezpieczeń (np. z powodu niskiej jakości przekazanych danych)
błędy w danych przekazywanych przez zakłady ubezpieczeń
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny informuje, iż w przypadku zidentyfikowania takiej sytuacji, niezależnie od formy zapytania (obsługa automatyczna przez portal bądź ręczna przez operatora) - zakończy się zawsze informacją "Nie odnaleziono danych", "BRAK DANYCH". Ewentualne różnice mogą zaistnieć, jeśli w czasie oczekiwania na realizację zadania przez operatora, właściwe dane zostaną poprawnie przekazane do Ośrodka Informacji UFG przez odpowiedzialny zakład ubezpieczeń.
UFG informuje:
Odpowiedź na pytanie została wygenerowana zgodnie ze stanem bazy Ośrodka Informacji UFG na dzień 2014-01-17, na podstawie danych przekazanych przez firmy ubezpieczeniowe. Ubezpieczyciele są zobowiązani w ciągu 14 dni, od daty zawarcia umowy ubezpieczenia, do przesłania informacji o tym fakcie do UFG*. Ze względu na te terminy, dane w bazie UFG są obarczone ryzykiem braku aktualności. Dlatego też - w celu ostatecznego zweryfikowania polisy OC i potwierdzenia okresu ochrony ubezpieczeniowej - zalecamy skontaktować się bezpośrednio z firmą ubezpieczeniową wskazaną w powyższej odpowiedzi.
UFG nie jest uprawniony do dokonywania zmian danych przekazanych przez zakłady ubezpieczeń. Zmiany takie mogą być dokonywane wyłącznie przez ubezpieczyciela, od którego pochodzą te dane i tylko przez niego mogą zostać skorygowane, uzupełnione lub zaktualizowane. W przypadku konieczności skorygowania, uzupełnienia lub zaktualizowania danych, prosimy zwrócić się bezpośrednio, lub za pośrednictwem OI UFG, do właściwego zakładu ubezpieczeń.
* art. 105 ust. 2 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK
VIN to co mi się udało ustalić :
www.autodna.pl/vin/W0LPE8ENXB8085015 warto sobie kupić jak Ci zależy na tym konkretnie aucie

bo coś jest !
Tu jest czysty w badzie kradzionych :
Checking StolenCars24 database ... ok.
Checking Slovenian Police database ... ok.
Checking Italian Police database ... ok.
Checking Romanian Police database ... ok.
Checking Czech Republic Police database ... ok.
Checking Slovak Republic Police database ... ok.
Checking Lithuanian Police database ... ok.
www.stolencars24.eu/ jednak i tak warto na posterunku to drogie auto w końcu i chodliwe,młode Opel
www.automo.pl/?f673b86169a4fd3396fe0b6f3...XB8085015&x=79&y=11#
Pozdrawiam,
Michał