Posiadasz już konto?

Zaloguj

Darmowe Sprawdzenie VIN

Weryfikujemy Historię Wypadkową Pojazdów

Account

Please wait, authorizing ...
×
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: peugot 607 czy warto?

peugot 607 czy warto? 2010/12/10 19:28 #4641

  • krzysieksel1969
  • krzysieksel1969 Avatar
Witam kolege interesuje to auto,co o nim myslicie?podobno 607 to bardzo ale to bardzo nieudany model psuje sie prawie wszystko.Oto link:

webcache.googleusercontent.com/search?q=...=pl&client=firefox-a

czy przypadkiem napinacz pasa od strony pasazera nie jest wywalony?auto jest po dzwonie bo nie ma spryskiwaczy

Z ostatniej chwili!!!juz wymienil za swoj samochod :)podobno peugeot stal ponad rok ale wrocil nim na kolach do domu!!!,clo kosztowalo 1300zl tylko-dlaczego?!!!jak to zrobił? .czy nie bedzie problemow z rejestracja jak bylo ponad rok temu clone a dopiero teraz bedzie rejestrowane? przebieg 190 k udokumentowane ale siedzenie kierowcy jest przetarte przy oparciu i w siedzisku puscily nitki,poduchy swieca oczywiscie.Czy tablice z tylu zolte a zprzodu biale to normalne?Tyle wiem na poczatek
Ostatnio zmieniany: 2010/12/10 19:51 przez krzysieksel1969.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/10 20:09 #4647

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
















Dodam zdjęcia.
Tablice wyglądają normalnie - tak ma być.
Auto ma FAP (bądź DPF) czyli filtr cząstek stałych?
ROK TEMU CLONE ??????????? WOW.
Oczywiście, że mogą być problemy - handlarzyna miał na to 30 dni...
Ostatnio zmieniany: 2010/12/10 20:10 przez Kris75.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/10 20:21 #4649

  • krzysieksel1969
  • krzysieksel1969 Avatar
Z tego co wiem ma taki filtr cząstek stałych wiem ze cos sie swieci na desce jak wyglada kontrolka od filtra i jakie są objawy jego zapchania?.Na co ma 30dni dokladnie na oclenie czy rejestracje ?Z tego co wiem wiele komisow sprzedaje auta oclone ale niezarejestrowane i o problemach z póżniejszą rejestracją nie slyszałem.
Ostatnio zmieniany: 2010/12/10 20:25 przez krzysieksel1969.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/10 20:42 #4651

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
Więc tak - naprawa zapchanego filtra DPF to koszt jakieś 4-6 tys zł - wraz z uzupełnieniem czynnika. Auto wchodzi cały czas w tryb serwisowy, nier ma mocy itd.
A handlarzyna ma 30 dni na REJESTRACJĘ auta od momentu przekroczenia przez auto polskiej granicy.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/10 20:49 #4652

  • NoozyMan
  • NoozyMan Avatar
Gdzieś czytałem, że auto z Francji musi być najpierw tam wyrejestrowane żeby można je było zarejestrować u nas w kraju. Dowiedz się czy koleś je tam wyrejestrował bo może to jest powodem dlaczego jeszcze nie jest na naszych blachach.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/10 20:51 #4653

  • krzysieksel1969
  • krzysieksel1969 Avatar
Auto moc ma czyli nie jest zle.Wiesz moze jakie są kary jak niezarejestruje auta w wyznaczonym czasie?Znasz jeszcze jakies bolączki tych aut?wiem ze teraz w niektorych samochodach wyrzucaja te filtry i zmieniaja oprogramowanie i to kosztuje kilka stowek tylko.......
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/10 21:06 #4655

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
Nie kilka stówek, ale jakieś 1,5 - 2 tys zł.
Sam motor nie jest jakoś specjalnie awaryjny jedynie ten DPF psuje całą przyjemność.
Oczywiście elektronika, osprzet itd. Jak turbina, dwumasa, pompa, wtryski? Coś sprawdzał kolega?

Dla Was kar nie powinno być, możecie mieć jedynie problemy - ale to też nie powiedziane. Problemy związane z tym, że do US będziecie jeździć, do Celnego możecie pojechać itd - wszędzie trzeba będzie się tłumaczyć. Jak rozumiem kolega kupił auto od handlarza - umowa jest na handlarza itd? I handlarz ma opłaconą akcyzę itd - wszystko jest na niego? A kolega poszedł tylko do wydz. komunikacji i auto zarejestrował?
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/10 21:12 #4656

  • krzysieksel1969
  • krzysieksel1969 Avatar
Jeszcze nie wiem dokladnie jak z tym jest zakladam,ze jak clo oplacone to musial umowe spisac z handlarzem.Nic nie sprawdzal pojechal o 18-tej swoim fordem i wymienił prawie jakby kupował kota w worku bo o tej godzinie juz ciemno.Co zrobić tak to jest jak sie ktos podpali ,nic nie bylo sprawdzane auto jezdzi pali,nic nie stuka nic nie puka:) tyle wiem .On przebywa w Nysie a ja jestem w Lublinie pisze to co sie dowiedzialem przez telefon
Ostatnio zmieniany: 2010/12/10 21:12 przez krzysieksel1969.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/10 21:44 #4658

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
Kurcze, mam nadzieje, że nie skończy się wtopą... A coś czuje, że chyba może.
Za ile go kupił? Za 20 tys zł?

Faktycznie - kupować w takich warunkach to strach...
Teraz to już nie ma co płakać. Niech teraz auto megadokładnie sprawdzi, ma 7 dni na oddanie w razie czego. Albo domaganie się kasy.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/10 22:02 #4659

  • krzysieksel1969
  • krzysieksel1969 Avatar
wymienil za mondeo 2003 2.0 tddi z nowym kolem dwumasowym nawet niezle było to jakies 16tys kosztowal
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/10 23:19 #4660

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
Zamienił stryjek siekierkę na kijek...
Chyba niestety dał ciała. No cóż, eksploatacja pokaże :)
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/11 12:56 #4661

  • krzysieksel1969
  • krzysieksel1969 Avatar
Ten peugeot 607 to mina,spaliny dostają sie do ukladu chłodzenia !!! o dziwo bez problemów zwrócił mondeo i oczywiście o tym nie wiedział wlasciciel 607 -ki.Teraz juz wiadomo dlaczego rok czasu stało auto i nikt go nie kupił.
Ostatnio zmieniany: 2010/12/11 12:58 przez krzysieksel1969.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/11 15:20 #4664

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
SUPER, że udało się oddać!
Po czym stwierdziliście, że spaliny dostają się do układu chłodzenia? Najczęściej tak właśnie objawia się uszkodzony DPF - rozrzedza olej silnikowy poprzez mieszanie z niespalonym paliwem - a tu już wystarczy kilkaset kilometrów by uszkodzuć silnik. Oczywiście jest możliwość, że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą... :)
Tak czy owak - dobrze, że udało się oddać.
Pzdr.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/11 15:42 #4665

  • krzysieksel1969
  • krzysieksel1969 Avatar
Z tego co wiem był w jakimś zakladzie i do zbiornika wyrownawczego był podłaczony jakiś miernik czy coś i tak zbadali to koszt 30zl .Z tgo co wiem nie było mazi ani na korku od oleju, w zbiorniku wyrownawczym niby ok ale mechanik już po odkreceniu korka zbiornika wyrównawczego powiedział,ze cos jest nie tak i miał racje.........To nie był raczej uszkodzony dpf bo bo zolejem moze było ok ale kto to wie co siedzi w tym aucie przejechal nim bardzo mało km ale moc miał normalną.
Ostatnio zmieniany: 2010/12/11 15:47 przez krzysieksel1969.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/11 16:17 #4666

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
Pewnie zbadali wysycenie CO2 :)
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/12 10:25 #4685

  • Denik
  • Denik Avatar
Co do tej 607-ki, te auta miały filtr FAP a nie DPF, stosowano specjalny płyn który nazywał się Eolys (były dwa rodzaje, płyn uzupełniało się co ok 80 tys. km. (5 litrów) zależnie od sposobu jazdy. Objawy zapchania filtra to błąd UNBLOCK DIESEL FILTER lub ANIPOLUTION FAULT (jakoś tak to idzie), często wystarczy przejechać się kawałek po trasie i wszystko wraca do normy. Co ciekawe nie każdy 2.2 miał FAP w latach 2001-2002.

Koło dwumasowe, tak było w tym modelu, niezależnie od roku produkcji. Początkowe objawy końca koła dwumasowego to trzaski oraz piszczenie przy gaszeniu oraz zapalaniu silnika. W pugach jest to akurat mocny element w porównaniu do fordów lub vw.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/12 13:37 #4694

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
Kolego, filtr FAP i DPF to jest TO SAMO :)
Wiesz, że gdzieś dzwoni, ale... :)

I oczywiście masz rację - jak pisałem też wcześniej - filtr FAP konstrukcji francuskiej wymaga specjalnego płynu.

DPF czy FAP nie jest nazwą innego procesu, to tylko ...skróty tego samego wyrażenia mające swą etymologię z języka angielskiego lub francuskiego.
Odpowiednio: (ang.) DPF — Diesel Particulate Filter oraz (franc.) FAP — Filtre a Particules.
Czyli filtr cząstek stałych.
Oba mogą występować jako rozwiązania aktywne i pasywne.


Masz troszkę informacji na temat FAP/DPF
DPF Diesel Particulate Filter

Filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Stosowane od 1980 roku a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla.

Filtr ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych, lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej

W samochodach Volkswagena zastosowano najnowsze rozwiązanie technologiczne, tzw. Catalysed Soot Filter (CSF). To filtr, którego powierzchnia pokryta jest powłoką z cząstek metali szlachetnych. Filtr ten działa na dwa sposoby: w przypadku regeneracji biernej, następuje powolna i oszczędna przemiana zbierającej się w katalizatorze sadzy w dwutlenek węgla. Proces ten zachodzi w temperaturze od 350ºC do 500ºC i jest – szczególnie podczas jazdy na autostradzie - procesem ciągłym. W przypadku dłuższego użytkowania i niewielkiego obciążenia pojazdu, np. podczas jazdy miejskiej, temperatura spalania średnio co 1000-1200 kilometrów podnosi się do 600ºC, umożliwiając dodatkową regenerację filtra. Zgromadzone w filtrze cząstki sadzy ulegają wówczas spaleniu

Odnośnie konstrukcji FAP - w załączniku :)
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 2010/12/12 13:38 przez Kris75.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/12 13:50 #4695

  • Denik
  • Denik Avatar
Kris75 to nie jest to samo, gdyby było to samo to by było zamienne.. prawda? Co do idei działania... tak jest to samo.

I nie pokazuj mi linków z netu i suchej teorii, ja miałem peugeota 307 z FAPem, można powiedzieć, że przez dwa lata zęby na nim zjadłem :)
Dużo by pisać, jak chcesz dokształcić się trochę polecam forum Peugeota oraz moje opisy walki z FAPem, następnie emulacją czujnika różnicy ciśnień w filtrze, a na sam koniec wywalenie filtra. Wszystko robione domowymi sposobami przy użyciu oryginalnego PP2000 a później Lexia 3 PP2000 :)
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/12 15:45 #4697

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
Denik, przeczytaj jeszcze raz proszę to co napisałem... FAP to po francusku, DPF to po angielsku - oznacza to samo - ok? Czyli filtr cząstek stałych.
To, że każdy producent ma swój filtr nie zmienia tego że to dalej jest DPF/FAP. Ok? To tak jakby nazwać turbinę, turbo, albo turbosprężarką i trzymać się tego, że to trzy różne rzeczy... No proszę Cię.
Temat został zablokowany.

Odp: peugot 607 czy warto? 2010/12/12 15:59 #4698

  • Denik
  • Denik Avatar
Moim zdaniem nic nie wzniosłeś tym do tematu, ja wypowiadam się na temat Peugeota oraz Citroena (ten sam system) bo mam z tej dziedziny dość sporą wiedzę popartą doświadczeniem a Ty kolego widzę, że jesteś chodząca Wikipedią ;)

Temat dotyczył 607 i tu mamy FAP ot sedno :)
Temat został zablokowany.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: AutoRaport