Posiadasz już konto?

Zaloguj

Darmowe Sprawdzenie VIN

Weryfikujemy Historię Wypadkową Pojazdów

Account

Please wait, authorizing ...
×

TEMAT: porada - Skoda Superb 2,5V6 TDI

porada - Skoda Superb 2,5V6 TDI 2010/12/30 08:08 #5237

  • Cezary
  • Cezary Avatar
Witajcie,

dalszy ciąg bojów w poszukiwaniu w miarę dobrego autka.
Na tapecie tym razem Superb z przysalonowego komisu.

www.auto-wimar.pl/skoda/pl/uzywane/show/189.html

Jeżeli chodzi o historię auta, to jest ona jak najbardziej do sprawdzenia w ASO, szczególnie, że auto było serwisowane w salonie, w którym jest sprzedawane. Sprzedawca również zapewnia, że jest możliwość sprawdzenia auta na innej stacji. Jak sądzicie warto skorzystać z takiej opcji, czy to już paranoja?

Moje pytanie do Was jako ekspertów jest nakierowane na żywotność i awaryjność silnika 2,5TDI V6. W necie roi się od komentarzy - trzymać się od tego silnika z daleka, chyba że masz przyjaciół w salonie/serwisie.

Czy macie podobne uwagi? Jeżeli możecie, podzielcie się swoimi doświadczeniami.

Jeżeli wątek nie w tym dziale - prośba do moda o przeniesienie.

pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: porada - Skoda Superb 2,5V6 TDI 2010/12/30 14:54 #5249

  • Krzysztof
  • Krzysztof Avatar
  • Offline
Było o tym ostatnio w jakiejś gazetce i faktycznie zdecydowanie odradzali ten silnik, poszukam w domu i jak znajdę to powiem dla czego ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: porada - Skoda Superb 2,5V6 TDI 2010/12/30 18:22 #5256

  • Denik
  • Denik Avatar
Z tego co wiem problem tkwi w ścierających się krzywkach, koszty naprawy spore.

Ogólnie nie jest polecany ten silnik.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: porada - Skoda Superb 2,5V6 TDI 2012/05/03 22:02 #25457

  • beton99
  • beton99 Avatar
Witam!!!
Kolego w 2008r. kupilem Audi A6 kombi 2.5 V6 Tdi 180KM z 2001r. z przebiegiem 253tys.km. Auto od Pana w wieku 56 lat (1 wlasciciel) w idealnym stanie (czyste, zadbane, nawet w zapalniczkach byly fabryczne plastikowe ograniczniki, zeby nie mozna bylo ich uzyc). Silnik i tiptronic na sluch biorac w stanie bardzo dobrym. Sprowadzenie do Polski, oplaty, pierwsza wymiana rozrzadu no i ....... poszlo. Mechanik dal tylka i skonczylo sie na remoncie silnika. Przy okazji wymieniono walki, cala hydraulike, planowanie glowicy i mnostwo innych rzeczy. Za calosc zaplacilem 6300zl. Wiem, ze ten remont to wynik "fachowej" wymiany rozrzadu ale tak czy siak wczesniej czy pozniej przyszlo by mi to robic. Po remoncie, silnik jesli chodzi o kulture, brzmienie i moc - pierwsza klasa.
Piesze to daltego, ze z tymi walkami to prawda (na pamiatke zostawilem sobie te 4 zuzyte walki). Dodam tylko, ze po takiej operacji silnik jest "gotowy" na kolejne 200tys.km. (tak mi sie wydaje). POdsumowujac - jezeli stac Cie na taki wydatek (moze troche nizszy) to warto brac auto z tym silnikiem. Audi juz sprzedalem i mialem po tym Bore 1.9 115KM, obecnie Accord 2009 2.2 i-DTEC 150KM i zadne ale to zadne nie dorownywalo dynamika jakie mialo Audi. Mnie ten silnik (2.5 TDI) urzekl i caly czas za nim tesknie (juz 3 lata)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: AutoRaport