Krzysztof napisał:
A może Volvo V40/S40 ? trwałe i dobre auta a drogie części to tylko mit.
Dokładnie, jedyne co może wyjść do roboty to tuleje belki, a tak to śmiało można polecić.
Co do aut francuskich moim zdaniem nie są doceniane, psują się jak każde inne, części w tej samej cenie, bo dlaczego np. VALEO ma robić droższe sprzęgło do megane niż do golfa? Co ciekawe kolega zmieniał sprzęgło w astrze II coupe i zapłacił 1450 zł, ja zmieniałem swojej kobicie w megane ph. II coupe (diesel) i kosztowalo 425zł, różnica jest? jest...
Dużo można o tym pisać, ja osobiście od zawsze jeżdżę renault i peugeotem, trafiła się i xsara którą miałem w domu przez... 9 lat od nowości (rodzice użytkowali). Gdyby znowu stali przed tym wyborem w 1999 roku to by kupili ponownie xsare, ale... Z KLIMATYZACJĄ
Teraz o trwałości VW, nowy passat B6, auto firmowe, w 3 lata 240 tyś km, 2.0 TDI 140 PS, przy 90 tyś pękła głowica (zrobili na gwarancji bo ponoć norma), 131 tyś padło koło dwumasowe i łożysko w skrzyni (naprawa 7 tyś zł), przy 170 tyś padł DPF (2.5 tyś zł), a przed sprzedażą klękało turbo bo wyło przy 2 tyś obr/min. W między czasie wymienione dwa pompo wtryski. To były takie poważniejsze usterki, nie wspomnę że czujniki parkowania nie działały chyba nigdy w tym aucie. I cały czas jakieś błędy elektryki... upierdliwe to było...
Kolejne auto z tej stajni... Caddy, 2007 rok, SDI, przy 32 tyś km uszczelka pod głowicą i zaczęły się problemy w olejem które skutkowały wymianą silnika przy 80 tyś km.
To teraz pasek B5FL, TDI 130 PS AVF, ciągle przepływa oryginał za 800zł, zawieszenie przód za 2 tyś zł dwa razy w roku i też ta cholerna dwumasa... chyba nie muszę pisać jakie koszty...
Ktoś wspomniał o belce tylnej w peugeocie, zgadza się pada co około 150-200 tyś, ale jest to koszt 600zł (naprawa całkowita).
To co wyżej opisałem to z własnego doświadczenia, przeżyte na własnej skórze...
Z drugiej strony nie ma aut idealnych, a mitów tyle ilu wypowiadających się...