Wyrażę swoją opinię, chociaż nie znam szczegółów wynikających z dokumentacji, którą przedkładano w Polsce do rejestracji, itp.
Pojazd z tytułem "Junk" nie powinien być zarejestrowany. Moim zdaniem to sprowadzenie odpadu, co podlega weryfikacji przez organy ochrony środowiska.
Ciekaw jestem jakie wpisy są w historiapojazdu.gov.pl - dane zagraniczne. Baza jest połączona z Carfax'em i jeśli jest tam wpis, że odnotowano złomowanie pojazdu, to absolutnie nie inwestowałbym w zakup takiego egzemplarza ani złotówki.
Fragment orzeczenia sądu administracyjnego (chodzi o stanowisko Ministra z dnia 13 marca 2006 roku nr TD4S-022/77/06):
"wskazać należy na stanowisko Ministerstwa Transportu i Budownictwa z dnia (...) marca 2006 roku w sprawie dokumentów (Salvage) składanych do wniosków o rejestrację na terytorium RP pojazdów sprowadzanych z USA i z Wielkiej Brytanii sygnowane przez zastępcę dyrektora Departamentu Dróg i Transportu Drogowego A. B.. Zgodnie z tym pismem auta z "Certificate of Salvage" mogą być rejestrowane w Polsce. Zakaz rejestracji dotyczy tylko tych pojazdów, które w "Certificate of Salvage" mają wpisy "for junk" (do złomowania), "parts only" (tylko na części), "non - rebuidable" lub "non - repairable" (nie do odbudowy). Nie można rejestrować także pojazdów z dokumentem "Certificate of Destruction" wydawanym dla aut do kasacji".
Wyrok do przeczytania tutaj:
orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/4536B175F6