|
Witam serdecznie forumowiczów,
chciałbym was zapytać co sądzicie o danym aucie. Poniżej dołączam treść oględzin auta: link do ogłoszenia: www.otomoto.pl/oferta/peugeot-508-serwis...JjaW.html#32cbe33cd1 RAPORT Auto jest w dobrym stanie technicznym i ma wymienionych lub zregenerowanych sporo części, które przy tym przebiegu mogą powodować kosztowne problemy (turbosprężarka, filtr FAP). Tarcze i klocki hamulcowe na obu osiach są także niedawno wymieniane więc kolejny wydatek zaoszczędzony. Jeżeli kupującemu nie przeszkadzają naprawy blacharsko-lakiernicze, jakie w tym samochodzie zostały wykonane, to jest to auto godne polecenia. Ostateczna decyzja należy do kupującego. Prawdopodobne naprawy jakie trzeba wykonać i ich szacowany koszt Serwis olejowy z filtrem, koszt ok 500 zł Ewentualna wymiana opon zimowych, koszt ok 1200-2000 zł Analiza przebiegów na podstawie dokumentacji pojazdu i zawieszek Pojazd posiada dosyć obszerną dokumentację serwisową potwierdzającą dokonane wymiany i naprawy mechaniczne. Brak natomiast informacji o naprawach blacharsko-lakierniczych. Wnioski z rozmowy ze sprzedającym Sprzedający kupił to auto w celach zarobkowych i posiada jedynie wiedzę, która jest dostępna w dokumentacji serwisowej. Na wszystkie pytania chętnie odpowiada. Kupił auto z uszkodzonym tyłem i je naprawił, natomiast nie ma wiedzy o uszkodzeniach, jakim poddany był przód samochodu. Czy stan faktyczny auta jest zgodny z ogłoszeniem: TAK Generalnie wszystkie informacje zawarte w ogłoszeniu są zgodne ze stanem faktycznym. Nie ma jedynie informacji o kolizyjnej przeszłości pojazdu. Czy stan zużycia pojazdu jest adekwatny do przebiegu deklarowanego: TAK Stan pojazdu jest adekwatny do przebiegu, który wydaje się być autentyczny. Pojazd ogólnie jest w dobrym stanie. Informacje dodatkowe auta Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) VF38DRHH8BL059931 Układ silnika / Ilość cylindrów R4 Rodzaj napędu PRZEDNI Data następnego przeglądu technicznego 17/12/2020 Data ważności ubezpieczenia 22/12/2020 Data pierwszej rejestracji 12/09/2012 Data pierwszej rejestracji w Polsce 23/11/2017 Kraj poprzedniej rejestracji NIEMCY Karoseria W momencie wykonywania oględzin nadwozie pojazdu czyste oraz suche. W wyniku pomiarów powłoki lakierowej wykonanej miernikiem Blue Technology P-11-S-AL oraz oględzin organoleptycznych stwierdzono, że naprawom blacharsko-lakierniczym poddane były następujące elementy nadwozia: błotnik lewy przedni (cały błotnik ponownie lakierowany), zderzak tylny (ponownie lakierowany), błotnik prawy tylny (naprawa przy użyciu szpachli na rancie oraz cały błotnik ponownie lakierowany), drzwi prawe tylne (całe ponownie lakierowane, cieniowanie), błotnik przedni prawy (ponownie lakierowany, nie jest idealnie spasowany z linią drzwi), zderzak przedni (lakierowany). Pozostałe elementy w oryginalnej powłoce lakierowej. Na elementach lakierowanych nie widać wtrąceń ani kraterów. W świetle dziennym nie widać wyraźnej różnicy w odcieniu lakieru za wyjątkiem tylnego zderzaka, który różni się delikatnie odcieniem. Na elementach karoserii nie widać oznak korozji. Karoseria ogólnie w stanie dobrym, lecz posiada kilka drobnych wgnieceń i zarysowań (na fotografiach zaznaczone strzałką). Szyby Dodatkowe szyby trójkątne drzwi przednich z lewej oraz prawej strony marki Peugeot Sypka, nr 43R-000112. Wszystkie szyby za wyjątkiem czołowej są oryginalne bez rys. Szyba czołowa pochodzi z 2012 roku. Światła Wszystkie światła pojazdu działają poprawnie i są oryginalne. Opony Na osiach zamontowane są opony tego samego typu (zimowe). Wszystkie opony posiadają głębokość bieżnika dopuszczającą je do dalszego użytku, lecz zalecana jest ich wymiana ze względu na wiek (są z 2011 roku i nie będą już zachowywać się prawidłowo w warunkach zimowych). Po pomiarach bieżnika można wnioskować, że pojazd ma prawidłowo ustawioną geometrię. Napisy boczne są czytelne. Stan felg ze stopów lekkich jest dobry, lecz noszą drobne ślady otarć na powierzchni oraz rantach. Wnioski po oględzinach komory silnika Komora silnika nie była myta i jest czysta. Poziom płynów eksploatacyjnych prawidłowy. Blok silnika bez wycieków. Praca silnika prawidłowa. Elementy mocujące pokrywę komory silnika oraz jej zamek wyglądają na oryginalne i nie noszą śladów ingerencji. Pas przedni bez śladów napraw. Prawy przedni błotnik nie jest oryginalny, ponieważ w okolicy śrub mocujących nie ma wytłoczonego emblematu marki Peugeot takiego jak na lewym błotniku (widoczne na fotografiach). Wnioski po oględzinach wyposażenia pojazdu Wyposażenie pojazdu jest sprawne i wszystkie elementy działają prawidłowo poza mechanizmem podnoszenia prawych przednich drzwi (nie idzie sterować szybą z pozycji kierowcy ani z przełącznika w drzwiach pasażera). Wszystkie żarówki działają bez zarzutu. Brak niehomologowanych rozwiązań. Wskazana elektronika pojazdu jest sprawna, a kontrolki na desce rozdzielczej gasną po uruchomieniu pojazdu. Bogata wersja wyposażenia. Wnioski po oględzinach kokpitu Elementy kokpitu są w dobrym stanie. Brak zarysowań, przetarć i pęknięć elementów kokpitu. Kokpit pojazdu czysty i zadbany. Tapicerka Tapicerka samochodu jest tekstylna. Pokrycia siedzeń przednich oraz tylna kanapa są czyste. Pasy bezpieczeństwa nie są zmechacone na brzegach. Podczas oględzin nie stwierdzono śladów przetarć na fotelach przednich oraz tylnej kanapie. Podsufitka jest w stanie bardzo dobrym. We wnętrzu nie czuć zapachu papierosów, pleśni ani zwierząt. Brak śladów sierści zwierząt. Elementy plastikowe są całe. Brak wilgoci pod dywanikami. Kierownica, okładziny pedałów nie zniszczone, całe. Zaślepki poduszek powietrznych są bez uwag. Wnioski po jeździe próbnej Silnik daje się uruchomić bez problemu zarówno zimny, jak i po rozgrzaniu. Samochód przyspiesza równo oraz hamuje bez ściągania w którąkolwiek ze stron, oraz bez wibracji. Wyczuwalne jest delikatne drganie podczas ruszania (może być spowodowane luzem zawieszenia silnika lub częściowym zużyciem przegubu półosi). Zawieszenie pracuje prawidłowo i bez żadnych stuków i luzów. Jazda odbyła się w warunkach drogowych. Manualna skrzynia biegów pracuje prawidłowo. Brak nadmiernego luzu układu kierowniczego. Układ wydechowy bez niepokojących odgłosów. We wnętrzu brak odgłosów skrzypienia elementów tapicerki. Nadwozie nie wibruje. Samochód zachowuje prawidłowy tor jazdy. Łożyska kół bez niepokojących szumów. Wnioski po sprawdzeniu podwozia Oględziny podwozia wykazały następujące usterki: delikatne zapocenie przewodu doprowadzającego schłodzone powietrze z intercoolera do turbosprężarki. Poza tym podwozie auta w bardzo dobrej kondycji. W układzie wydechowym widoczna ingerencja w filtr cząstek stałych (FAP), który został wymontowany przez wycięcie i według dokumentacji serwisowej poddany regeneracji. Brak jednego gumowego wieszaka rury wydechowej. Wnioski po sprawdzeniu komputerem diagnostycznym Po sprawdzeniu pojazdu komputerem diagnostycznym pojawiły się błędy, które były zapisane w historii systemów. Dotyczyły one głównie sterowników, których instalacja uległa uszkodzeniu podczas kolizji. Większość została trwale wykasowana z pamięci systemów. Pozostał jedynie błąd podnośnika szyby prawych przednich drzwi, którego nie można wykasować ze względu na nieusuniętą usterkę. Kolejnym błędem, którego nie można usunąć jest błąd czujnika poziomu oleju. Należałoby ten czujnik sprawdzić w warsztacie, czy nie jest uszkodzony. Sprawdzono również działanie parametrów rzeczywistych filtra cząstek stałych (FAP), aby potwierdzić jego regenerację. Na fotografiach z komputera diagnostycznego można zauważyć, że filtr działa poprawnie i jest w pełni zregenerowany (0.00% zawartości popiołów) Historia napraw Przebieg Data Naprawiany / Wymieniany element Miejsce naprawy 151600 12/12/2017 wymiana rozrządu kpl. filtry, sprężyny tył, tarcze oraz klocki hamulcowe tylne warsztat poza ASO 167200 10/11/2018 wymiana tarcze hamulcowe przednie warsztat poza ASO 182400 14/09/2019 regeneracja turbosprężarki, regeneracja filtra FAP, warsztat poza ASO Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź i opinię |
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
|