Posiadasz już konto?

Zaloguj

Darmowe Sprawdzenie VIN

Weryfikujemy Historię Wypadkową Pojazdów

Account

Please wait, authorizing ...
×
Przydatne informacje zanim kupisz auto

TEMAT: Oznaczenia szkody w bazach USA i Canada

Oznaczenia szkody w bazach USA i Canada 2010/10/19 11:06 #1492

  • Krzysztof
  • Krzysztof Avatar
  • Offline
ALL OVER w większości przypadków oznacza, że uszkodzenia są w wielu miejscach
FRONT - główne uszkodzenie z przodu
SIDE (BOTH SIDE) - główne uszkodzenia boczne
REAR - główne uszkodzenie z tyłu

Jak ma SALVAGE CERTYFICATE - to znaczy że auto miało uszkodzenia powyżej 75% wartości pojazdu (w przybliżeniu oczywiście bo to też zależy od stanu w jakim auto zostało opisane)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Oznaczenia szkody w bazach USA i Canada 2010/10/19 19:39 #1527

  • NoozyMan
  • NoozyMan Avatar
No trochę doprecyzuję to co powyżej :P
OBJASNIENIA DO CERTYFIKATOW

Zgodnie z przepisami ustawy "Prawo o ruchu drogowym" (Dz. U. z 2005 roku Nr 108, poz. 908 z pozn. zm.) pojazd wyrejestrowany m. in. z wyszczególnionych poniżej przyczyn (demontaż, kasacja - art. 79 ust. 1) i posiadający dokument typu TITLE (Tytuł Dokumentów) z wpisem o treści:
"For Junk" (pojazd przeznaczony na złom) lub
"Parts Only" (pojazd nadaje się tylko do sprzedaży na części) lub
"Flood Title" lub "Water/Flood" (pojazd po powodzi) lub
"Salvage Title Damage Water/Flood" (pojazd po powodzi) lub
"Flood Salvage Vehicle Title" (pojazd po powodzi) lub
"Non-Rebuilable" lub "Non-Repairable" (pojazd nie jest naprawialny)
albo (pojazd nie nadaje się do naprawy/remontu) względnie
"Certyficate of Destruction" (pojazd przeznaczony do kasacji)
NIE PODLEGA REJESTRACJI NA TERENIE RP (ART. 79 UST. 4).
Takie pojazdy sprzedawane są przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe tylko i wyłącznie zarejestrowanych dealerom, którzy maja prawo je nabywać i wprowadzać do powtórnego obiegu.
NO BRAND-UNFIT = CLEAN TITLE = STATUS AUTA BEZWYPADKOWY (uszkodzenia poniżej 25% ceny rynkowej )
SALVAGE CERTIFICATE=STATUS POWYPADKOWY ( uszkodzenia powyżej 75% ceny rynkowej )
SALVAGE VEHICLE TITLE = CERTIFICATE OF SALVAGE = STATUS POWYPADKOWY (uszkodzenia powyżej 75% ceny rynkowej)
MV907A SALVAGE CERTIFICATE (tak samo jak powyżej)
SALV TTL - RECOVERED THEFT = po kradzieży
SALV CERT THEFT NO VIN = po kradzieży brak tabliczki z numerem VIN


OZNACZENIA KODÓW PRZEBIEGU
A - AKTUALNY PRZEBIEG
N - NIEAKTUALNY / NIE MOŻNA PRZECZYTAĆ
X - WYKRACZA PONAD LIMIT
E - NIEZNANY / ZMIENIONY LICZNIK

To taka ogólna wiedza jaką zebrałem. Jeśli ktoś wie coś więcej i/lub chce coś doprecyzować to w tym temacie :)
Ostatnio zmieniany: 2010/10/19 19:40 przez NoozyMan.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Oznaczenia szkody w bazach USA i Canada 2011/01/27 17:52 #6611

  • mrocco
  • mrocco Avatar
Nie wiem Panowie czy ktoś z was widział kiedykolwiek titla samochodu z USA tak się skłąda że ja widziałem już chyba wszystkie możliwe. Tak się zastanawiam kto w CARFAX umieścił info że salvage title to pojazd którego naprawa przekracza 75% wartości pojazdu. Jednak później inne osoby rozsiewają takie plotki na różnego rodzaju forum. Postanowiłem to napisać, aby chociaż część z was zaczęła opierać swoje opinie na faktach nie na plotkach otóż.

Salvage Title (salvage certificate) nie oznacza uszkodzeń 75%, a jego wydanie jest uzależnione od polisy ubezpieczeniowej jaką zawarł właściciel lub umowy z firmą leasingową. To jest jedynie dokument stwierdzający że samochód został przejęty przez towarzystwo ubezpieczeniowe/leasingowe a właściciel otrzymał wypłatę pełnego ubezpieczenia. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć że jak ktoś ma kupę kasy i kupuje ferrari to zapewne podpisze taką polisę która mu zagwarantuje zakup nowego auta nawet gdy szkoda będzie niewielka (w końcu co to za frajda jeżdzić ferrari z niefabrycznym lakierem na zderzaku skoro ktoś śpi na forsie). Dlatego też salvage title może być wydane nawet w przypadku pojazdu uszkodzonego znacznie mniej.

W przypadku gdy uszkodzenia pojazdu przekraczają 75% wartości auta wydawany jest Salvage title z zapisem damage>75%

W przypadku gdy szkoda przekracza 95% wydawany jest junk title

Warto jeszcze zwrócić uwagę na fakt iż samochody w USA są znacznie tańsze (większy popyt, mniejszy podatek brak VAT) jednak mechanicy w serwisach zarabiają znacznie lepiej niż w Polsce dlatego też warto racjonalnie podchodzić do tych 75% gdyż niektórych to może przerazić a wg realiów polskich to 75% stanowiłoby jakieś 30% jak nie mniej.

Znalezienie auta z clean title graniczy z cudem a i tak zwykle ten clean title wynika z faktu iż np. właściciel nie miał AC a na samochód spadła jakaś sekwoja :D czego nigdzie nie zgłaszał i po prostu pozbył się auta.

Ceny samochodów na rynku polskim to ceny samochodów powypadkowych bo na inne nas po prostu nie stać lub jest tak niewielka garstka ludzi którzy są w stanie zapłacić 2x więcej za samochód bezwypadkowy że żaden importer nie zawraca sobie tymi osobami d... bo by nie zarobił na chleb sprzedając przy dobrych wiatrach jedno auto na rok ostro negocjując cenę.

Czy tak jest mogą się wszyscy przekonać patrząc na ceny np. bezwypadkowych diesli z przebiegiem 100tys. km w niemczech i na te same "bezwypadkowe" z podobnym przebiegiem na rynku polskim. Aż dziw bierze że te samochody po doliczeniu akcyzy są tańsze niż w niemczech :D.

Pozdrawiam i życzę zdrowego rozsądku przy zakupie aut.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Oznaczenia szkody w bazach USA i Canada 2011/01/27 18:39 #6615

  • Krzysztof
  • Krzysztof Avatar
  • Offline
Dla tego staramy się zamieszczać zdjęcia żeby było widać jakie szkody były aa wielką wodą bo wtedy można realnie ocenić szkody.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: AutoRaport