Posiadasz już konto?

Zaloguj

Darmowe Sprawdzenie VIN

Weryfikujemy Historię Wypadkową Pojazdów

Account

Please wait, authorizing ...
×
{getmodule 161}

TEMAT: Audi A6 2.7 BiTurbo

Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/20 17:39 #13438

  • audi a6
  • audi a6 Avatar
Witam.
Chciałem się dowiedzieć czegoś więcej o autku, do którego się przymierzam.
Jest to Audi A6 C5 2.7 BiTurbo
Link do aukcji: otomoto.pl/audi-a6-2-7-bituro-230km-quat...skora-C16764721.html

Posiadam VIN i jeśli jest możliwość sprawdzenia, to bardzo bym prosił. Dobrze by było jeśli ktoś ma możliwość rozszyfrowania numeru vin (wersja, wyposażenie itp.).

Numer VIN: WAUZZZ4BZXN094681

Z góry dziękuję.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/20 18:41 #13443

  • Tomasz
  • Tomasz Avatar
TA ..........., cztery składniowe Radom,Szwajcaria ,Cena, Wersja RS, powodują że osobiście obchodzę tego typu okazy , wielkim łukiem. Radom wiadomo , kto szuka samochodu to rodzyna w tych rejonach raczej trafi , Szwajcaria ,- kraj do zakupów super, tylko ceny aut na miejscu , to inna bajka i cło, Cena jak za tę wersję z tego rocznika w tym stanie? sama mówi za siebie - w tym roczniku to dobrego TDI można ,z S-linem trafić i RS cudo 2,7 -tylko ten wikt i opierunek !!!!, a na pewno będzie trzeba włożyć"wkładzik początkowy "

;) ale ładny :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/20 20:04 #13445

  • audi a6
  • audi a6 Avatar
Wnioskując z Twojej wypowiedzi mam nie dość że Radom omijać z daleka, to i jeszcze Audi z silnikami BiTurbo. Czy nie można trafić w tych okolicach "dobrej", sprawnej, która jeszcze pojeździ Audiówki A6 z 2.7 BiTurbo - oczywiście już w tej chwili wyprzedzam Twoją odpowiedź że, oczywiście że można bo "okazy" mogą się trafiać wszędzie tylko trzeba "pacjenta" obcenić na chłodno.
Szwajcaria, fakt że nie jest może najlepszym krajem z którego można wyrwać dobry samochód w przystępnych cenach, ale to nie powinno też dyskwalifikować tego samochodu.
Nie wiem czy się orientujesz szerzej w marce Audi ale polecanie silnika w Audi w dieslu też nie jest rozsądnym podpowiadaniem. Mam w tej chwili na myśli oczywiście ten mocniejszy silnik Audi 2.5TDI, który jest silnikiem co najmniej średnio awaryjnym, wręcz tragicznym w jakości porównując go choćby ze słabszym silnikiem 1.9TDI, który do dysponuje osiągami, .... co najmniej niezadowalającymi. A jak się domyślasz wybór tego samochodu nie jest przypadkowy. Ma spełniać dwa podstawowe wymogi - być pakowny i szybko się przemieszczać. Powiesz za chwilę że fakt, ten 2.7 z dwiema sprężarkami to pewnie wzór niezawodności - otóż nie. Będziesz miał swoją rację, ale ja jestem tego zdania że lepiej dołożyć do tego silnika niż do wyżej wymienionego diesla 2.5TDI. Czy będzie drożej w naprawie??, kalkulując na chłodno "może" i nie, ale radość z jazdy sam wiesz jaka jest.
Wkład początkowy oczywiście jak przy zakupie każdego auta używanego jest brany pod uwagę. Rozrząd, płyny i filtry będą zrobione podczas pierwszego po powrocie do domu dużego przeglądu w warsztacie.
Cóż jeszcze mógłbym chcieć??, tego rozszyfrowania numeru VIN jeśli ma ktoś takową możliwość, aby porównać fabrykę z tym co tam zastanę.

Z góry za jakiekolwiek odpowiedzi bardzo dziękuję.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/20 20:21 #13447

  • merymak
  • merymak Avatar
Jak na mój gust to co napisał @Tomasz jest kwintesencją tematu ... dodałbym tylko piątą rzecz - przebieg nie przekraczający magicznych 200 kkm ...

Oczywiście trzeba szukać i sprawdzać, ale są tereny, które obfitują w same okazje ... właśnie takie jak ta .... kombi z mocnym silnikiem o przebiegu wręcz nieprawdopodobnym zakupione za grosze w Szwajcarii i u nas sprzedawane za okazyjną cenę w dodatku przez handlarza altruistę

Co do wkładu początkowego to w przypadku tego samochodu będzie on znaczny nawet jeśli będzie cudownie ograniczał się jedynie do rzeczy wspomnianych przez @audi a6 ... a nie wykluczone (w końcu gdzieś musi być haczyk), że nieszczęśliwego nabywcę "zaskoczy" kłopot z biturbo ... napędem na cztery koła ... czy tiptonikiem.

Reasumując, można sprawdzić, ale mnie byłoby szkoda czasu i pieniędzy ...
Ostatnio zmieniany: 2011/06/20 20:22 przez merymak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/20 20:43 #13450

  • Krzysztof
  • Krzysztof Avatar
  • Offline
audi a6 napisał:
Szwajcaria, fakt że nie jest może najlepszym krajem z którego można wyrwać dobry samochód w przystępnych cenach, ale to nie powinno też dyskwalifikować tego samochodu.

Mam kolegę w Szwajcarii i powiedział mi jedno, 100% aut ze Szwajcarii przywożonych do nas jest albo po dzwonie albo z mega przebiegami. Auta używane w Szwajcarii w normalnym stanie są droższe niż u nas więc jakim cudem udaje się tam kupić auto, sprowadzić, oclić, popłacić podatki itp ... do tego wystawić na sprzedaż taniej niż np. z Niemiec ?? tak się nie da :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/20 22:06 #13456

  • audi a6
  • audi a6 Avatar
Jak na mój gust to co napisał @Tomasz jest kwintesencją tematu ... dodałbym tylko piątą rzecz - przebieg nie przekraczający magicznych 200 kkm ...

Tematu przebiegu celowo nie poruszałem już w pierwszym poście, gdyż to oceniam już przy aucie i szczerze mówiąc przebieg jedynie biorę pod uwagę patrząc na auta "świeższe", powiedzmy do 5-6 lat. W samochodzie ponad dziesięcioletnim przebieg, a raczej fizyczny stan auta biorę pod ocenę.
Oczywiście trzeba szukać i sprawdzać, ale są tereny, które obfitują w same okazje ... właśnie takie jak ta .... kombi z mocnym silnikiem o przebiegu wręcz nieprawdopodobnym zakupione za grosze w Szwajcarii i u nas sprzedawane za okazyjną cenę w dodatku przez handlarza altruistę

Pozwolę sobie wyskoczyć poza temat Audi. Wiosną tego roku znajomy szukał dla żony samochodu. Samochodu terenowego do 15tys zl. Jak się zapewne w temacie aut poruszacie, to macie już jakieś pojęcie o terenówkach w tym dość niskim przedziale cenowym. Mało tego samochód miał być w dobrej opcji wyposażenia (koniecznie z klimą i automatyczną skrzynią) i jeszcze do tego w miarę wyglądać. Poszukiwania wozu zostały zakończone również w "magicznej", dla co niektórych miejscowości jaką jest (uwaga) też Radom, a autem był butelkowo zielony Jeep Grand Cherokee z 1996r z najmilszym motorem 5.2 V8. Nie będę robił reklamy sprzedającemu ale łatwo go namierzyć np. poprzez serwis Allegro, bo ma on kilka aut w ciągłej sprzedaży - wszystkie pochodzące z importu ze Szwajcarii. Zadzwoniliśmy do niego i wypytaliśmy o samochód - jak to większość sprzedających, auto oczywiście wychwalał. Zebraliśmy się w 5 osób i pojechaliśmy. Po dojeździe na miejsce zastaliśmy 4szt. Jeep-ów GR. Cherokee. Wszystkie w wzrokowo nienagannym stanie. Obejrzeliśmy wszystkie pobieżnie, po czym skupiliśmy się na tym którego znaleźliśmy w ogłoszeniu, zielonym. Stan blacharki wzrokowo (nie boję się użyć w tym przypadku tego słowa) idealny. Ku naszemu zdziwieniu miernik grubości lakieru nie wykrył żadnych "anomalii". Śmiejąc się z tego sprzedający poprosił nas o zbadanie drzwi w białym Jeepie u którego były one odświeżane (malowane) - miernik gr. lakieru oczywiście to potwierdził, więc urządzenie było sprawne.
Środek naszego Jeepa, tak jak blacharka był w stanie nienagannym. Kremowa, charakterystyczna pikowana skóra była bez śladów używania. Ktoś zaraz powie pewnie silnik lub układ przeniesienia napędu był w wozie niesprawny - odpowiem - do dziś wszystkie podzespoły pracują bez jakichkolwiek zastrzeżeń choć w czasie zakupu zostały sprawdzone pobieżnie. Wspaniały silnik V8 5.2 bulgocze jak przystało na amerykański wyrób. Automatyczna skrzynia biegów zmienia przełożenia bez jakiegokolwiek szarpnięcia. Napędy do dziś są bezszelestne i oczywiście w 100% sprawne. Jedyną rzeczą która w Jeepie była wymieniona to kpl. opon.
Na koniec wiśienka na torcie czyli cena - 13.600zl do ręki. Nam zostały koszta rejestracji w Polsce i ubezpieczenie.

PS: przepraszam za off-top z Jeepem i już wracam w temat Audi.

a nie wykluczone (w końcu gdzieś musi być haczyk), że nieszczęśliwego nabywcę "zaskoczy" kłopot z biturbo ... napędem na cztery koła ... czy tiptonikiem.

Ceny turbosprężarek są do przełknięcia, nawet jeśli zajdzie potrzeba ich wymiany będą to koszta ale nie rujnujące domowy budżet (kpl. turbin używanych z gwarancją od warsztatu zajmującego się remontem turbin to koszt ok. 1200zl czyli porównywalnie z ceną za turbo do silnika 2.5TDI). Napęd Audi jest legendą i tak jak zawieszenie uchodzi za "pancerne". Nie ma większej różnicy czy to quattro do 2.7 czy 2.5TDI. Plusem jest też ogrom używek na Allegro jak i w warsztatach specjalizujących się w Audi. Skrzynia może być problemem bo ciężko jest o warsztat który ma pojęcie co robi, a ci co mają o tym pojęcie biorą za usługę słuszne pieniądze.
Reasumując nawet jeśli przydarzy się jakaś przykra niespodzianka to sami przyznacie że nie będzie ona w stanie zniszczyć budżetu domowego a po ewentualnej naprawie uszkodzonego podzespołu mamy wtedy już w miarę pewny samochód. Mówmy szczerze, to nie jest jakiś tam niszowy samochód do którego części mamy ograniczony dostęp, a jeśli już je znajdziemy to kosztują krocie. Moim skromnym zdaniem gra jest warta świeczki.

Nadal czekam na uprzejmą osobę która może rozszyfrować ten VIN.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/21 06:35 #13457

  • Krzysztof
  • Krzysztof Avatar
  • Offline
audi a6 napisał:
Środek naszego Jeepa, tak jak blacharka był w stanie nienagannym. Kremowa, charakterystyczna pikowana skóra była bez śladów używania. Ktoś zaraz powie pewnie silnik lub układ przeniesienia napędu był w wozie niesprawny - odpowiem - do dziś wszystkie podzespoły pracują bez jakichkolwiek zastrzeżeń choć w czasie zakupu zostały sprawdzone pobieżnie. Wspaniały silnik V8 5.2 bulgocze jak przystało na amerykański wyrób. Automatyczna skrzynia biegów zmienia przełożenia bez jakiegokolwiek szarpnięcia. Napędy do dziś są bezszelestne i oczywiście w 100% sprawne. Jedyną rzeczą która w Jeepie była wymieniona to kpl. opon.
Na koniec wiśienka na torcie czyli cena - 13.600zl do ręki. Nam zostały koszta rejestracji w Polsce i ubezpieczenie.

Wiesz czemu ??

Auta w Szwajcarii powyżej 10 lat mają inne stawki i po prostu ich utrzymanie jest sporo droższe.

A co do twojego komisu w Radomiu warto poczytać:

www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=63...9cdeb4831d802415ad6c
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/21 08:03 #13466

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
audi a6 napisał:
...
Ceny turbosprężarek są do przełknięcia, nawet jeśli zajdzie potrzeba ich wymiany będą to koszta ale nie rujnujące domowy budżet (kpl. turbin używanych z gwarancją od warsztatu zajmującego się remontem turbin to koszt ok. 1200zl czyli porównywalnie z ceną za turbo do silnika 2.5TDI). Napęd Audi jest legendą i tak jak zawieszenie uchodzi za "pancerne". Nie ma większej różnicy czy to quattro do 2.7 czy 2.5TDI. Plusem jest też ogrom używek na Allegro jak i w warsztatach specjalizujących się w Audi. Skrzynia może być problemem bo ciężko jest o warsztat który ma pojęcie co robi, a ci co mają o tym pojęcie biorą za usługę słuszne pieniądze.
...

Jak tylko gwoli ścisłości - zawieszenie akurat w C5 jest niestety mało pancerne... Średnio co 30 tys km trzeba cosik wymieniać, a że wahacze są drogie, więc często co rok trzeba robić mały remont zawieszenia.
Daleko masz do niego?
Ostatnio zmieniany: 2011/06/21 12:31 przez Kris75.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/21 10:41 #13473

  • xsarabreak
  • xsarabreak Avatar
Ogólnie nie ma co kolegi odwlekać od konkretnego egzemplarza. Nie ma co tłumaczyć, bo każdy ma swój rozum i swoje racje. Wkład własny po zakupie to lekko 5 tyś zł jeżeli auto będzie w stanie dobrym. Jeżeli zaś zacznie się sypać (jak to bywa kiedy auto ma 250-300tyś) wtedy koszta części zrównają się z kosztami zakupu auta. Egzemplarz wygląda ładnie, lecz cena części wygląda jeszcze bardziej zachęcająco. Oryginalny rozrząd to 2000zł/1000zł dobry zamiennik, nowe tłumiki 2000zł - chyba że będziesz np. spawał czy wstawiał używki po 700zł ;) Jeżeli dysponujesz sporą gotówką to bierz, a jeżeli to ma być samochód do jazdy i masz np. przeznaczyć max 25-30tyś to ja bym nie ryzykował ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/21 12:23 #13482

  • audi a6
  • audi a6 Avatar
Jak tylko gwoli ścisłości - zawieszenie akurat w C5 jest niestety mało pancerne... Średnio co 30 tys zł trzeba cosik wymieniać, a że wahacze są drogie, więc często co rok trzeba robić mały remont zawieszenia.

Z opinii użytkowników i klubowiczów Audi słyszę inną opinię - nawet jeśli przyjdzie konieczność zrobienie remontu zawieszenia to koszta jakie podają to ok.1600zl za kpl. bez amortyzatorów (więc również znośnie). Ale z tym to podobnie jak w moim samochodzie. Posiadam Renault Lagunę pierwszej generacji. Mam ją od 10lat. Dookoła słyszę opinię że wszystko co na F to szmelc. Czyli z założenia każdy francuz no i grupa Fiat do zło jakiego mało. Z tym że ja jako użytkownik laguny od 10lat nie mogę o niej złego słowa powiedzieć. Kupując ją miała przebieg ok. 250tys/km. Ja dodałem do tego wyniku trochę ponad drugie tyle. Teoretycznie z Waszego punktu widzenia taki samochód powinien być już szmelcem który ledwo się toczy, a co najmniej wyekspluatowanym wrakiem. Z ciekawostek napiszę że oczywiście silnik w niej wymieniałem, ale nie z powodu przebiegu lecz z mojej winy (zatarty, pęknięta miska olejowa). Skrzynia biegów przeszła wymianę łożysk i synchronizatorów. Zawieszenie jak to w francuzach - łączniki wytłukują się po ok.40-50tys/km ale są tanie (oryginał ok. 90zl, przy cenie dobrego zamiennika ok.50zl. Amortyzatory wytrzymują w granicach 150tys/km, czyli mniej więcej tyle co sprężyny przednie, które mają tendencję do rdzewienia i pękania. Bolączką francuzów może być tylne zawieszenie (belka skrętna), ale odpowiednio serwisowane u ludzi którzy wiedzą co robią jest praktycznie niezniszczalne. Nigdy z elektryką w samochodzie nie było problemu, poza "zgubieniem" przez kluczyk kodu immobilizera który zaraz po wizycie w ASO bezpłatnie otrzymałem - wystarczyło wkodować ponownie.
Daleko masz do niego?

Jak splunąć - ok.250km.
Oryginalny rozrząd to 2000zł/1000zł dobry zamiennik, nowe tłumiki 2000zł - chyba że będziesz np. spawał czy wstawiał używki po 700zł

Rozrząd w BDB zamienniku, łącznie z pompą wody to koszt mniej jak 800zl (pasek Conti, rolki INA). Wydech i tak prawdopodobnie zostanie zmieniony na coś mniej seryjnego, więc wydatek przewidziany.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/21 12:33 #13483

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
Chodziło mi oczywiście o 30 tys km... :)
Koszt dobrze masz podany - ok. 1000-1500 zł.
Co do Laguny Ph.1 to było to zdecydowanie lepsze auto od Ph.2 ZDECYDOWANIE.

Widać, że jesteś świadom kosztów, a nawet więcej - jesteś w stanie odpowiednio je serwisować - to jak najbardziej oglądaj :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/21 12:55 #13485

  • audi a6
  • audi a6 Avatar
Co do Laguny Ph.1 to było to zdecydowanie lepsze auto od Ph.2 ZDECYDOWANIE.

Wkradł Ci się mały błąd. L1Ph1 czyli Laguna 1 przed liftem. L1Ph2 to też Laguna 1 ale już po lifcie. Znając temat Lagun wiem że miałeś na myśli L2Ph1, czyli Lagunę drugiej generacji. Po części się z Tobą zgadzam, z tym że nie jest to też do końca prawdą. To że Laguny się sypią na potęgę, a raczej tak się o nich mówi, to w większości zasługa ludzi, którzy nawet w Lagunie nie siedzieli, nie mówiąc już o jej posiadaniu. L2 moim skromnym zdaniem jest mniej awaryjna od L1, ale uwaga - z zastrzeżeniem co do silników diesla!!!!. 2.2Dci nieodpowiednio używane z pewnością odwdzięczą się kosztowną awarią (tzw. rozbiegane silniki gdy turbo zassie olej - efekt silnik do wymiany). Silnik 1.9Dci również miewa podobny problem, lecz w jego wypadku koszta naprawy są "ułamkiem" kosztów remontu silnika 2.2Dci. Obie wersje Laguny mogę z czystym sumieniem polecić, tylko tak jak pisałem - z dieslem trzeba się nie tyle co ostrożnie, co raczej umiejętnie obchodzić i autko zapewni nam spokojną i bezawaryjną jazdę.

PS: jak i w innych markach są wersje udane i te mniej udane. W Lagunach te mniej udane to wspomniane diesle choć i w tym wypadku są odstępstwa od reguły bo sam znam samochód z 2.2Dci i ponad 350tys/km nastukanymi z którym nigdy nic się nie działo. Sprężarka oczywiście odmówiła posłuszeństwa przy ok. 140tys/km, ale poza tym auto spisuje się fantastycznie.

Przepraszam za Off-Top.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/06/21 13:17 #13487

  • Tomasz
  • Tomasz Avatar
Już tyle było opisane, że teraz tylko jechać i kupować :) powodzenia

ps.ja z laguną wytrzymałem pół roku, i poszła w cho.e.r.ę!, zakładam, że tą Audiolą przelatasz kolejne 25 lat ;)
Ostatnio zmieniany: 2011/06/21 13:18 przez Tomasz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Audi A6 2.7 BiTurbo 2011/07/12 09:35 #14251

  • marwoj
  • marwoj Avatar
Witaj kolego,
zerknij może ma allegro:
allegro.pl/show_item.php?item=1703011003

Dzwoń do Gościa to numer VIN podeśle jest chyba konkretny bo mi napisał co wymienił w aucie min.:
- nowe opony Dunlop Sport Maxx lato 1800zł,
- nowe opony Dunlop 3D zima 1800zł,
- rozrząd, filtry, oleje (Mobil 0/5W50) - 2500 zł,
- klima - 250zł,
- tarcze przód + 8 klocków -1400 zł,
- tarcze tył + 4 klocki - 400 zł,
- nowe ksenony 2 szt - 250 zł,
- olej + filtr w skrzyni tiptronic - 900zł,
....
Może warto się zainteresować, telefon do Gościa zbyt dużo nie kosztuje ;) Przebieg ma ORI !

Jak nie ten to inny weźmiesz, przynajmniej będziesz więcej wiedział.

Pzdr
MarWoj
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: AutoRaport