Posiadasz już konto?

Zaloguj

Darmowe Sprawdzenie VIN

Weryfikujemy Historię Wypadkową Pojazdów

Account

Please wait, authorizing ...
×
{getmodule 161}

TEMAT: Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006

Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006 2015/02/10 21:12 #69248

  • ANONIM
  • ANONIM Avatar
Witam wszystkich. Bardzo proszę o sprawdzenie auta Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006r 166 tys przebiegu.
VIN: WAUZZZ8P36A124184
Link do ogłoszenia: otomoto.pl/audi-a3-quattro-140-km-bkd-C35737073.html

Zastanawia mnie, o ile może być licznik przekręcony i jakie jest dokładne wyposażenie tego auta.

Pozdrawiam :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006 2015/02/10 21:50 #69249

  • VectorOPC
  • VectorOPC Avatar
Dobrze radzę - od tego silnika z daleka...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006 2015/02/12 08:29 #69261

  • ANONIM
  • ANONIM Avatar
Mam świadomość, że ten silnik potrafi dać w kość(forum A3). Nikt już nie zajmuje się na forum rozkodowywaniem i sprawdzaniem historii aut?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006 2015/02/12 09:08 #69264

  • VectorOPC
  • VectorOPC Avatar
Historia samochodu po VINie jest płatna. Na rozkodowanie poczekaj.

Zdajesz sobie sprawę, że problemy z tą jednostką Cię nie ominą ? To jeżdżąca bomba zegarowa, nie dość że prawie niemożliwa do późniejszej sprzedaży, to dodatkowo bardzo kosztowna w użytkowaniu. Ten silnik NA PEWNO da Ci w kość, nie ma innej możliwości - niestety.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006 2015/02/12 15:15 #69272

  • Kune
  • Kune Avatar
Jednak są inne możliwości. Zależnie od kodu silnika pewnym rzeczom da się zapobiec, a innym zaradzić.

Należy pamiętać że ok. 60% VAG to samochody z silnikami 2.0TDI, o przebiegach często kosmicznych, stąd ta ilość problemów.

Żebym nie był gołosłowny - sam miałem A4 2008 Quattro z tym motorem i przy 145000 pękł wał :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006 2015/02/12 16:26 #69273

  • VectorOPC
  • VectorOPC Avatar
W domu jest B7 2.0TDI, poniżej jego fotka w naturalnym środowisku:



Pierwszy silnik się skończył na gwarancji ( pęknięcia głowicy ) - wymiana głowicy. Później przy ~160 000km poleciał napęd pompy oleju. Nowy silnik. Przy ~225 000 ( foto ) poleciała szpilka trzymająca napinacz rozrządu. Pomijam rzeczy eksploatacyjne jak dwumas. Dobrze że nie ja tym jeżdżę i nie ja za to płace. Ale to nie mnie urzekło 2.0 TDI :whistle:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006 2015/02/12 16:33 #69274

  • jasiek22
  • jasiek22 Avatar
VectorOPC jaki rocznik tego nowego silnika ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006 2015/02/13 10:44 #69278

  • moto-zakup
  • moto-zakup Avatar
W A3 i Touranie był i tak lepszy 2.0PD niż np. w A4 B7 i passatach B6 z wzdłużnie mocowaną skrzynia. Najgorszym wydaniem był chyba BLB. Zabierak pompy oleju można zmienić na dłuższy - wyciera się on do częstego gaszenia i odpalania.
2008 to już B8 i silnik CR - w tym Ci wał wyskoczył ? Jeszcze nie słyszałem o takim przypadku :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006 2015/02/13 18:43 #69284

  • VectorOPC
  • VectorOPC Avatar
Silnik w którym poszła szpilka mocująca napinacz pochodził z początku 2008. Nadal PD oczywiście.
Silnik w A3, które jest sprzedawane to BKD, czyli z tego co pamiętam bez wałków wyrównoważających. Do 2007-8r pękają głowice, padają w nich jak muchy turbiny oraz sławne drgania na biegu jałowym nie wiadomo od czego. Dochodzą sporadyczne problemy z pompowtryskami, a raczej z ich mocowaniem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi A3 8P quattro 2.0 TDI 2006 2015/02/14 09:20 #69287

  • Kune
  • Kune Avatar
moto-zakup napisał:
W A3 i Touranie był i tak lepszy 2.0PD niż np. w A4 B7 i passatach B6 z wzdłużnie mocowaną skrzynia. Najgorszym wydaniem był chyba BLB. Zabierak pompy oleju można zmienić na dłuższy - wyciera się on do częstego gaszenia i odpalania.
2008 to już B8 i silnik CR - w tym Ci wał wyskoczył ? Jeszcze nie słyszałem o takim przypadku :)

To ostatnie sztuki B7. Jak to zawsze na koncu prod. bywa na pełnej opcji w całości S-Line.

Ja osobiście obcuje z wieloma 2.0TDI i żaden z nich nie pada "jak mucha". Może to kwestia dobrego serwisu i odpowiedniego egzemplarza.
Turbo, wtryski, dwumas to w chwili obecnej normalne elementy eksploatacyjne tj. tarcze, wahacze etc. Silnik ma pewne bolączki, trzeba na pewne rzeczy zwrócić uwagę, ale nie ma co unikać tego auta jak ognia. Zreszta, nie ma teraz już bezawaryjnych silników - każdy ma swoje bolączki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: AutoRaport