Nawiązując teraz do tego silnika to szczerze odradzam Ci tą jednostkę ,gdyż jest jedną z najbardziej awaryjnych jednostek benzynowych w fiatach.Naprawy nie są zbyt drogie ale dość męczące.
Co ty za głupoty opowiadasz, jakie kosztowne awarie?? Miałeś w ogóle Punto 2 z takim silnikiem, bo chyba wątpię. Właśnie ta jednostka jest praktycznie bezawaryjna, może poza pękającą obudową alternatora, którą można dostać bez problemu za kilkadziesiąt złotych. Zrobiłem takim Punto, tylko przed faceliftingiem ponad 170tyś km i oprócz wymiany oleju, świec, filtrów nigdy nic więcej nie musiałem dotykać. Przy 140 tyś km, pojechałem na sprawdzenie luzu zaworów do ASO, silnik był jak nówka z salonu, nic nie wymagało regulacji.
Warunek trzeba kupić zadbaną sztukę, bo jak ktoś kupi padakę, to potem są problemy. Silnik jest prosty w budowie i tani w eksploatacji.
Co do wody z rury wydechowej, to tak jak pisze kolega abc1234xx, może też być od klimy. To, że auto słabo odpaliło, może być wynikiem słabego akumulatora, auto mogło trochę postać, komputer i inne pierdoły trochę pobierają prądu.
Jeśli chodzi o spasowanie elementów nadwozia jak i wnętrza, to niestety Fiat Punto 2 pod tym względem kulał, szczególnie przednie błotniki. U siebie w Fiacie, auto w 100% bezwypadkowe, każdy błotnik miałem inaczej spasowany z progiem. To samo plastiki na środkowej konsoli jak i ta pokrywa od skrzynki bezpieczników.
PS. Na przyszłość przy oględzinach obejrzyj dokładnie progi i podłogę w przedniej części auta. Niestety koła rzucają mnóstwo kamieni, piachu, i te elementy z czasem po prostu ulegają wypiaskowaniu, a to może spowodować pojawienie się rdzy.