otomoto.pl/ford-mondeo-lift-2-0-pb-salon...-fv23-C30264991.html
Raport wykonania oględzin samochodu Ford Mondeo o numerze VIN : WF0EXXGBBEAB70805
Data wykonania oględzin : 20.09.2013 r , godzina rozpoczęcia 12:30
Miejsce wykonywania oględzin : Zawiercie
POWŁOKA LAKIERNICZNA
Inspekcje zacząłem od sprawdzenia powłoki lakierniczo/blacharskiej.
Cały samochód nosił ślady gruntownego odnawiania lakieru . Wszędzie biały proszek z pasty polerskiej.
Prawa strona (drzwi prawe przednie, błotnik przedni prawy) oraz drzwi prawe tylne w dole nosiły ślady lakierowania (niefachowego, brudy pod bezbarwnym) . Na dole drzwi tylnich prawych można było zauważyć złuszczający się lakier.
Perfidne odcięcie lakieru na dachu w rynience.
Przedni zderzak niespasowany , także malowany.
Przednia szyba prawdopodobnie przeklejana przy naprawie blacharsko/lakierniczej.
Słupek przedni prawy z widocznymi zlewkami lakieru. Błotnik lewy przy krańcu – zlewka.
WNĘTRZE
Samochód w środku ubrudzony, nie prany , podsufitka nosiła ślady palców. Koło kierownicy nadmiernie starte.
Klimatyzacja chłodzi ładnie, żadnych przykrych zapachów.
Po otwarciu klapy bagażnika ujrzałem osłonę silnika (zapomnieli włożyć po czyszczeniu przepustnicy (w dalszym wątku opiszę o co chodziło)
USZKODZENIA (BRAKI)
• Brak zaślepki zapalniczki
• Niedopolerowany zderzak przedni (skórka pomarańczy)
• Przewody od syreny alarmowej poprawadzone lużno w komorze silnika
• Wzmocnienie wraz z zderzakiem odkręcane
• Szyba w górnej części pokancerowana od wycinania jej
• Liczne ubytki lakieru zaprawione jakimś matowym czarnym lakierem.
• Nieoryginalne niedziałające czujniki parkowania przód/tył nieumiejętnie założone.
SILNIK ,AKUMULATOR
Test akumulatora wykazał iż jest on w bardzo dobrej kondycji. . Stan spoczynkowy 12,4 , pobór 10,9.
Przy zapalonym silniku nie słychać żadnych niepokojących objawów , ładnie wchodzi na obroty, włączenie klimatyzacji nie wprowadza żadnego falowania obrotów. Jednak właściciel stwierdził iż oddał samochód do mechanika aby przeczyścił przepustnicę (zacinała się) … dalej się zacina test diagnoskopem wykazał iż przepustnica nie odmyka swoich łopatek między 64 % a 72 % jej wychylenia.
Silnik, skrzynia oraz łączenia od spodu suche. Nic przy zawieszeniu nie robione (nalot na śrubach) . Auto ewidentnie dużo stało ponieważ przednie jak i tylnie zawieszenie całe skorodowane.
ZAWIESZENIE, OPONY
Hamulce przednie jak i tylnie niepsrawdzane z powodu iż auto stało na stalówkach (zapieczonych na 100%)
Opony na których stał samochód to letnie 16 na stalówkach.. Jakieś 70 % jeszcze opony zostało
Wszystkie szyby oryginalne z rocznika 2010.
Jazda testowa :
Nie przeprowadzona z powodu iż odrzuciłem ten samochód.
DIAGNOSTYKA
Błędy po podpięciu oryginalnego interfejsu VCM FORD ROTUNDA :
Błędy zanotowane to :
• Informacja o zderzeniu (stłuczce) z modułu ECM/PCM (moduł silnika)
• Zwarta antena do masy
• Informacja o zderzeniu (stłuczce) z modułu układu nadwozia
Auto miało zaprogramowane 2 kluczyki , sprzedający ma dwa
Cena auta :
Cena 44.000 zł do odbioru , faktura 23 % , ubezpieczenie na miesiąc