Ja sam sprowadzam samochody
, a Fordy to moja specjalność
IDS to sprzęt taki sam jak mają w serwisie Ford'a , ja mam jeszcze przerobiony z możliwością patrzenia przebiegu po modułach , poduszkach itp.
S-maxa sprowadziłem na sprzedaż , jeździ po Krk , facet bardzo zadowolony. Był uszkodzony , ale profesjonalnie zrobiony:)
Co do silników w Ford'ach ,
1.6 TDCI 90 PS - fajny silnik , nie sprawiający problemów
1.6 TDCI 109 PS - ten sam silnik tylko z wiekszą turbosprężarką i innymi mapami wtryskowymi , ale z DPF
Trzeba rozróżnić dwie wersje DPF
DPF samoobsługowy - trzeba dolewać specjalny płyn który bardzo drogo kosztuje do dodatkowego zbiornika umieszczonego koło koła zapasowego
DPF bezobsługowy - wypalanie DPF poprzez komputer
1.8 TDCI 115 PS - dobre silniki bez dpf , ale z padającymi kołami dwumasowymi nagminnie
2.0 TDCI 140 PS - fajny silnik z dpf , na początku ford miał z nim problemy z opiłkami metalu w filtrach paliwa .
Co do wtryskiwaczy , sam jeżdze focusem z 2009 roku przebieg około 95tkm , żadnych problemów ani z DPF , ani z wtryskami . Tankuje tylko na stacjach typu NESTE,BP . Żadnych bliska czy carrefour czy innych nieznanego pochodzenia .
Z DPF nie mam problemów żadnych , przynajmniej 3 razy w tygodniu jeżdzę po autostradzie i widzę jak go dopala .
Przed zakupem co radzę
jak był bity gdzieś lekko to nie patrzyć na to , najważniejszy jest układ paliwowy i układ turbosprężarki wraz z DPF .
Układ paliwowy czyli sprawdzenie wtrysków (ale nie organoleptycznie) , ale poprzez IDS i podawanie dawek paliwa na wtryski.
Druga rzecz to sprawdzić jaki auto ma typ DPF , czasem warto jest sprawdzić czy nie jest filtr już przepalony (zdarzały się takie przypadki ) , wystarczy zdjąć osłonę cieplną i już widzimy .Podłączenie pod IDS sprawdzi także czy filtr nie jest już zapchany .
Turbosprężarka - jeśli będzie brała olej nie przejmować się , w Ford;ach już z przebiegiem 60.000 km to się zdarza , ważne aby luz na łopatkach nie był duży i same łopatki nie były pogięte.
Hmmm co tu jeszcze sprawdzić
Można sprawdzić czy deska nie jest regenerowana , znam gościa który regeneruje deski metodą fabryczną (materiał taki sam jak w oryginale ) , naprawdę ciężko to poznać , trzeba się przypatrzyć wtedy napisowi "AIRBAG" po prawej stronie deski , tam będzie widać czy deska regenerowana czy nie
Chyba tyle , jak coś to pytaj