Kolego ,
ja ci sprawdziłem dokładną historię i nic w fordzie Ci więcej nie powiedzą... auto jest z Belgi więc albo korekta albo walony był
model 1.8 tdci nie ma fabrycznie dpf'a ,
Informacje ogólne
Układ wtryskowy z szyną paliwową (common rail) firmy Siemens zastosowano w silniku 1,8 l Duratorq-TDCi (Kent) Diesel spełniającym normę emisji spalin IV (tabliczka z numerem identyfikacyjnym pojazdu (VIN) kod poziomu emisji: S).
W pompie paliwowej znajduje się wbudowana pompa podająca paliwo, którą pobiera paliwo ze zbiornika paliwa do pompy paliwa.
Zawór dozujący paliwo znajduje się w porcie zasilającym komory wysokiego ciśnienia pompy paliwa. Zawór dozujący paliwo reguluje dawkę paliwa dostarczaną do szyny paliwowej i wtryskiwaczy w zależności od warunków jazdy.
Paliwo jest doprowadzane pod wysokim ciśnieniem do szyny paliwowej i wtryskiwaczy, gotowe do wtrysku. Ciśnienie wtrysku zmienia się zależnie od trybu pracy silnika w granicach od 200 barów do 1600 barów.
Ciśnienie w układzie paliwowym jest mierzone za pomocą czujnika FRP umieszczonego w szynie paliwowej. Czujnik FRP przetwarza informację o ciśnieniu w układzie paliwowym na sygnał napięcia. Ten sygnał napięcia stanowi sygnał wejściowy dla modułu sterowania zespołem napędowym (PCM) do obliczania dawki wtryskiwanego paliwa.
Moduł PCM oblicza fazy wtrysku paliwa i dawkę paliwa w zależności od różnych wielkości wejściowych.
Określona dawka paliwa jest wtryskiwana do odpowiedniej komory spalania przez wtryskiwacze uruchamiane piezoelektrycznie.
Nadmiar paliwa powraca do zbiornika paliwa przez przewód paliwowy powrotny.
Regulator ciśnienia paliwa na wylocie wysokiego ciśnienia pompy paliwa reguluje ciśnienie paliwa w szynie paliwowej.
Silnik
Zamontowany poprzecznie czterocylindrowy, rzędowy silnik Diesel z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, na bazie silnika 1,8 l Duratorq-DI
Pojemność 1,8 l i moc 74 kW (100 KM) lub 92 kW (125 KM)
Turbosprężarka o zmiennym kącie łopatek turbiny i z chłodzeniem powietrza doładowania
Układ wtryskowy common rail
Koło zamachowe o podwójnej masie w celu zmniejszenia poziomu hałasów układu napędowego
Pompa paliwa jest napędzana przez pasek rozrządu w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara z prędkością równą połowie prędkości silnika.
Pompa paliwa ma trzy elementy pompujące, rozstawione co 120 stopni.
Pompa podająca paliwo zintegrowana jest w pompie paliwa i znajduje się na kołnierzu napędowym. Pompa podająca paliwo to pompa łopatkowa.
Zawór dozujący paliwo jest uruchamiany przez moduł PCM za pomocą modulacji szerokości impulsu.
Regulator ciśnienia paliwa znajduje się na pompie paliwowej. Regulator ciśnienia paliwa to elektromagnes sterowany przez moduł PCM.