Bo w Astrze H nie ma komunikatu, że filtr cząstek się wypala. Owszem będzie migać kontrolka spalin, ale to w krytycznym momencie, gdy filtr będzie miał graniczne nasycenie i kilka razy z rzędu zostaną przerwane próby jego wypalenia. Jedynym sposobem na poznanie tego, że filtr zaczął się wypalać jest wzrost chwilowego zużycia paliwa na postoju z ok 0.6 l/h do 4,5-5 l/h, podniesione obroty silnika do ok 1000 obr/min i basowe brzmienie wydechu. W momencie wypalenia należy jechać z prędkością obrotową powyżej 2,5 tyś obr/min z prędkością przynajmniej 60km/h. Proces załączy się też tylko na rozgrzanym silniku, o ile nie są uszkodzone czujniki ciśnienia w układzie wydechowym. Oczywiście piszę, jak jest w Astrze H z silnikiem 1.9 CDTI i 1.7 CDTI.