Posiadasz już konto?

Zaloguj

Darmowe Sprawdzenie VIN

Weryfikujemy Historię Wypadkową Pojazdów

Account

Please wait, authorizing ...
×

TEMAT: Wykonujemy szpachlowanie uszkodzenia nadwozia.

Wykonujemy szpachlowanie uszkodzenia nadwozia. 2011/06/15 22:30 #13216

  • AdamM71
  • AdamM71 Avatar
Jak sie zabrać za szpachlowanie?

Witam.
To zależy co chcecie zaszpachlować, a konkretnie jakie macie uszkodzenia.
Ogólnie jest to prosta czynność dla kogoś z doświadczeniem, ale dla kogoś kto nie ma w tym temacie żadnego doświadczenia i sprzętu odradzałbym tego typu prace, zwłaszcza że praca ta wymaga znajomości materiałów i technologii. Tak więc najpierw musicie dokładnie oczyścić obrabianą powierzchnię i pole wokół niej gdzie będą wykonywane prace wykończeniowe. Następnie dokładnie odtłuścić czyszczony fragment i pokryć go podkładem epoksydowym na blachę, podkładem antykorozyjnym lub ocynkować powierzchnię. Dopiero tak przygotowane podłoże zaczynamy szpachlować. W zalezności jak głębokie mamy uszkodzenie, stosujemy odpowiednie typy szpachli.
Załóżmy że macie głębokie wgniecenie /około 1,5-2,5mm głębokości/.
W pierwszej kolejności nakładamy szpachlę zbrojoną włóknem szklanym, tak aby szpachla nie wystawała poza blachę. Potem po odczekaniu aż szpachla zacznie wiązać i zrobi się twarda /ok 4-5min/ nakładamy szpachlę wypełniającą, znowu musimy odczekać ok 5 min i nałożyć na sam koniec szpachlę wykończeniową i po upływie ok 20-30 min w temp 21-25 st można rozpocząć obrabianie w celu uzyskania pożądanego kształtu. Szlif przeprowadzamy na sucho, nigdy na mokro. Szpachle są jak gąbka i wilgoć może przedostać się do blachy powodując ponowne powstanie korozji. Obrabianie szpachli wykonujemy, maszynowo min papier 120-240, ręcznie 240-400. Takie gradacje stosuje się po to aby zapobiec w niedalekiej przyszłości około 2 tygodni, osiadaniu co będzie widoczne pod lakierem w postaci rys. Kiedy już osiągniemy wymagany kształt to na obrabianą powierzchnię nakładamy natryskowo podkład wypełniający w kilku cienkich warstwach, nigdy grubo ponieważ w przyszłości polakierowany element zacznie pękać. Po zaschnięciu podkładu około 1 h w w/w temperaturach, podkład można zeszlifować i przygotować element do lakierowania. Szlif końcowy pod lakier wykonujemy ręcznie papierem 1000-1200 i maszynowo 800-1000.
Szpachlówki i podkłady obrabiamy tylko na sucho. Wprowadzenie do szlifu wody spowoduje jej uwięzienie pod warstwami lakieru co spowoduje wypryski i w niedalekiej przyszłości korozję elementu.

UWAGA. Szpachli zbrojonej włóknem szklanym nie wolno szlifować bez zastosowania maski przeciwpyłowej, ponieważ posiada ona wspomniane włókna szklane które po dostaniu się do płuc przebijają pęcherzyki płucne i nie zostają wydalane z płuc.
Resztę szpachli też obrabiamy w maskach ze względu na toksyczność i pyły.
Następnym razem dodam foto z takiej naprawy.
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.
AdamM71


Tekst skopiowany z auto-horyzont.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: AutoRaport