Posiadasz już konto?

Zaloguj

Darmowe Sprawdzenie VIN

Weryfikujemy Historię Wypadkową Pojazdów

Account

Please wait, authorizing ...
×

TEMAT: [E46] Koszt utrzymania diesla

[E46] Koszt utrzymania diesla 2012/03/09 06:31 #23456

  • szczesny
  • szczesny Avatar
Tak,tak ja dalej drążę temat wokół E46 ;)
Wtryski- jaki jest realny koszt regeneracji,ile kosztują nowe?
Turbo- wydaje mi się, że koło 2000 pln???Ale ile może być (wiadomo mniej więcej) z robocizną?
Dwumasowe koło zamachowe- coś koło 3000 pln? Ponoć od razu wymienia się sprzęgło??
Jest coś jeszcze??I jakie są realne koszty?
Można powiedzieć, że na dzień dobry ma się do wydania 5-6 tyś?! :dry:
Kto ma lub posiadał E46 w wersji 320D 150km?
Zgodzilibyście się co do tego,że silnik niezbyt udany? (Nie mam na myśli osiągów itp)
Ponoć urywają się jakieś klapki czy coś..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: [E46] Koszt utrzymania diesla 2012/03/09 07:50 #23461

  • Tomasz
  • Tomasz Avatar
OJOJ, no wiesz,- opisałeś to w taki sposób, jakbyś takiego egzemplarza,specjalnie szukał.
Wiadomo to może się zdarzyć, osobiście posiadałem wersję 136niutokuni, na zwykłej pompie wtryskowej i przez trzy lata użytkowania, nic z wyżej opisanych czynności nie musiałem dokonywać :woohoo: koszt regeneracji zwykłych wtrysków, to pewnie ok 150-200 od sztuki
a common rail nie mam pojęcia, nowe to koszt ok 2000zwymianą za sztukę :blink: .
Wersja 136 na pewno nie daje takiej satysfakcji jak 150, ale po delikatnym modzie

(który jest niezbędny, bo ten silnik ma takiego doła w okolicy 2000obr.,że strach),

naprawdę przyjemnie się tym jeździ.Co do klapek- fakt 'udydają' się przy przebiegu 200tys+,z tego co wiem, producent przy tych przebiegach zaleca wymianę całego kolektora, a to raczej nie małe koszta :S .Średnio raz na 12mies. trzeba wymieniać wahacze z przodu, są aluminiowe i sworznie niestety nie wytrzymują eksploatacji na polskim off road, ale jest na to sposób w postaci wahaczy Meyle HD, które jako jedyne 'zamienniki' mają wymienialną końcówkę i problem kosztów rozwiązują :) .
Widzę,że drążysz temat,ale z tego co opisywałeś to przy twoich przebiegach Diesel totalnie się nie opłaca- niestety wyższe koszy utrzymanie i faktycznie ew. naprawy. Ja bym został przy 2,0 i nie kombinował

koło zamachowe 1500,- części luk i sachs
sprzęgło 500,-
turbina 1700- 2000,-
nio i wtryski

ps.warto sprawdzić luz na wajchie od biegów, czy nie lata na boki, bo to może być oznaka zużytego plastikowego czpienia, bądź za jakiś czas skrzynia przy mocniejszym depnięciu zacznie wypluwać biegi ,- a to nie jest przyjemne :blink:
Ostatnio zmieniany: 2012/03/09 07:52 przez Tomasz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: [E46] Koszt utrzymania diesla 2012/03/09 09:27 #23465

  • kubski
  • kubski Avatar
a czy te dyndające klapeczki z kolektora nie są przypadloscia wersji 330d?
wszystkie dizle sa na to "chore"?

p.s. zostan przy benzynie ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: [E46] Koszt utrzymania diesla 2012/03/09 18:59 #23484

  • Tomasz
  • Tomasz Avatar
Ta 2,0td- 150 niutokunia i 3,0- 204 niutokunia niestety tak :blush:
bu..... też się tym martwię :dry:
Ostatnio zmieniany: 2012/03/09 19:00 przez Tomasz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: [E46] Koszt utrzymania diesla 2012/03/11 07:13 #23541

  • szczesny
  • szczesny Avatar
Tomasz chyba masz rację, że w akcie desperacji zaczynam za bardzo kombinować :dry:
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: [E46] Koszt utrzymania diesla 2012/03/15 06:24 #23787

  • szczesny
  • szczesny Avatar
Mam jeszcze jedno pytanie co do tych urywających się klapek w silniku BMW. Czy po modernizacji problem został rozwiązany???
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: [E46] Koszt utrzymania diesla 2012/03/15 09:02 #23793

  • Tomasz
  • Tomasz Avatar
Chyba nie, może zmienili technologię ich wytwarzania,bo klapki z 2,0d/150/ są 'puste' w środku, i wykonane z jakiejś tam cienkiej blaszki( miedzianej?), która z czasem się 'udyda'

Tak ze jeśli już to polecam starszą konstrukcję,czyli 136, na zwykłej pompie 'wytryskowej' mniej wysilona jednostka, no i można lać 'tańsze paliwo', bo wtryski nie są tak wrażliwe na jakość :side: -palyfa-
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: [E46] Koszt utrzymania diesla 2012/06/19 21:23 #27040

  • Daniel0
  • Daniel0 Avatar
W temacie klapek w kolektorze.
W 2.0D wystepuja z common railem, natomiast w 3.0D jezeli chodzi o model E39, to do liftu w 2000 roku sa tylko z automatem, a po lifcie rowniez z manualem.
Koszt kolektora to +/- 2000 zl, natomiast mozna je bez konsekwencji dla zywotnosci silnika wydlubac.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: [E46] Koszt utrzymania diesla 2012/09/29 12:20 #30981

  • kazik
  • kazik Avatar
E46 2.0 cr to bardzo dobry silnik, odnosnie klap w kolektorze to mechanicy znajacy sie na bmw poprostu je wywalaja, nie ma to zadnego skutku ubocznego, mowa o samochodach 10 letnich z przebiegiem okolo 200 tys, zazwyczaj i tak kolektor jest mocno zapchany.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: AutoRaport