Posiadasz już konto?

Zaloguj

Darmowe Sprawdzenie VIN

Weryfikujemy Historię Wypadkową Pojazdów

Account

Please wait, authorizing ...
×

TEMAT: Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk"

Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk" 2011/05/22 13:36 #12099

  • NoozyMan
  • NoozyMan Avatar
Mały na zewnątrz, przestronny w środku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na całym świecie. Również w Polsce auto zyskało wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastąpiło model Atos i na stałe wpisało się w krajobraz naszych dróg.
Przeprowadzony w 2005 roku facelifting Getza miał na celu dodanie autu bardziej indywidualnych cech, świadczących o wyjątkowym charakterze małego Koreańczyka. Nowe reflektory, przedni zderzak i osłona chłodnicy to jednak trochę za mało, aby wyróżnić auto z tłumu podobnych do siebie i nudnych stylistycznie „miejskich wozidełek”. Czy jest to jednak wadą? Zdecydowanie nie, gdyż Getz nie stara się na siłę udawać pojazdu, jakim nie jest. To bardzo sympatyczne autko przeznaczone do poruszania się po miejskiej dżungli i z zadania tego wywiązuje się doskonale.
Najważniejszym elementem dla stojącego w korkach kierowcy jest wnętrze samochodu, które swą oryginalnością i przytulnością ukoi zszargane podczas porannego dojazdu do pracy nerwy. Projektanci koncernu Hyundai wiedzieli, że nowe kolory wnętrza pomogą wywołać radosny nastrój podróżujących. Czerwone lub niebieskie elementy tapicerki siedzeń, drzwi, dźwigni zmiany biegów i koła kierownicy znakomicie uzupełniają żywe kolory nadwozia Getza, tworząc dość nietypowe, a jednocześnie bardzo udane połączenie.

Mówiąc o dobrym samopoczuciu podróżujących warto wspomnieć o systemach bezpieczeństwa, jakie zamontowano w małym Hyundaiu. Cztery poduszki powietrzne to absolutne minimum w obecnych czasach (w Getzie tylko w najbogatszej wersji wyposażeniowej), jednak aktywne zagłówki to opcja nieczęsto spotykana w tym segmencie aut. Co prawda dodatek ten montowany jest za dopłatą, jednak zdecydowanie warto zainwestować w urządzenie zapobiegające urazom głowy i kręgosłupa spowodowanych szarpnięciem. W przypadku, gdy dojdzie już do niebezpiecznej sytuacji na drodze, z pomocą wyrusza standardowy układ antypoślizgowy ABS z systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD, dzięki którym kierowca może liczyć na efektywne wyhamowanie pojazdu w najtrudniejszych warunkach drogowych.
Skuteczność systemów bezpieczeństwa w Getzie została potwierdzona przyznaniem czterech gwiazdek w testach zderzeniowych instytutu Euro NCAP. Ten zadowalający wynik Hyundai zawdzięcza nie tylko poduszkom powietrznym czy napinaczom pasów, ale również odpowiednim wzmocnieniom struktury nadwozia, które pomagają zachować integralność kabiny pasażerskiej w przypadku zderzenia.

Do czynników zwiększających bezpieczeństwo zalicza się również „zapas” mocy silnika umożliwiający przyśpieszenie w razie zagrożenia. W Getzie dostępnych jest aż pięć jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem jest benzynowy motor DOHC o pojemności 1.1-litra i mocy 66 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 15,6 oraz prędkość maksymalna 150 km/h nie gwarantują emocji, jednak średnie spalanie na poziomie 5,5 litra wynagradza z nawiązką przeciętne osiągi. Drugim w kolejności silnikiem jest „benzynowiec” 1.4 DOHC o mocy 97 KM, oferujący odpowiedni kompromis pomiędzy osiągami – 11,2 do 100 km/h – a spalaniem paliwa – 5,9 l/100km. Silnik może współpracować również z automatyczną skrzynią biegów. Topową jednostką jest silnik 1.6 DOHC o mocy 106KM, pozwalający na sprint do pierwszej „setki” w 9,6 sekundy.
Dla oszczędnych przewidziano silnik DOHC CRDi o pojemności 1.5-litra, występujący w dwóch wariantach mocy – 88 i 110 KM. Stosunkowo duża moc i wysoki moment obrotowy zapewniają odpowiednie przyspieszenie i doskonałą elastyczność przy średnim spalaniu nieprzekraczającym 4,6 l/100km.

W Polsce Hyundai Getz dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Podstawowa Classic zawiera m.in. poduszkę powietrzną kierowcy, układ ABS z EBD czy wspomaganie układu kierowniczego. Tak wyposażone auto z silnikiem 1.1 DOHC można kupić już za 33 900zł. W wersji Comfort dochodzą aktywne zagłówki foteli przednich, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz inne elementy zwiększające komfort i funkcjonalność. Wersja Style to dodatkowa poduszka powietrzna pasażera, elektrycznie regulowane szyby i lusterka oraz dodatkowe elementy stylizacyjne. W cenniku wersji Premium nie pozostaje wiele opcji, w jakie można doposażyć Getza – stąd odpowiednio wysoka cena auta z silnikiem 1.4 DOHC kształtująca się na poziomie 48 400 zł.
źródło: mototarget.pl - © Moto Target, fot. Hyundai
Ostatnio zmieniany: 2011/05/22 13:42 przez NoozyMan.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: AutoRaport