Posiadasz już konto?

Zaloguj

Darmowe Sprawdzenie VIN

Weryfikujemy Historię Wypadkową Pojazdów

Account

Please wait, authorizing ...
×
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: toyota / koło dwumasowe

toyota / koło dwumasowe 2011/08/24 10:20 #15748

  • pavko
  • pavko Avatar
Witam, może ktoś na tym forum odpowie mi na pytanie bo fora Toyoty są beznadziejne. Padł mi dwumas w RAV4 diesel i wymieniłem go na koło stałe
allegro.pl/show_item.php?item=1764155574
wszystko byłoby ok gdyby nie drgania podczas ruszania z pierwszego biegu i ze wstecznego. czy coś może być zle złożone czy tak po prostu będzie? wiem że ten zestaw dobrze sprawdza się w innych modelach ale może w Rav4 ze względu na napęd bedzie tak trzęsło przy ruszaniu?
Może ktoś sie spotkał z podobnym problemem? Gadki typu tanie mięso to psy jedzą uważam za zbyteczne :P
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/24 14:22 #15759

  • Kris75
  • Kris75 Avatar
No cóż kolego, podstawową funkcją działania koła dwumasowego jest wyeliminowanie drgań z układu napędowego -zapobieganie szarpaniom, drganiom itd. Dlatego w aktualnie produkowanych autach nie czuć drgań podczas ruszania - ze względu właśnie na dwumasowe koło.
Więc montując koło stałe to właśnie teraz czujesz za co było odpowiedzialne koło dwumasowe.

Być może jednak albo mechanik np. nie zmienił Ci tarczy bądź docisku, być może tarcza sprzęgła jest zaolejona - tu już jest gdybanie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/24 18:15 #15773

  • Tomasz
  • Tomasz Avatar
szkoda - bo przepłaciłeś , nie którzy stosują jeszcze tańsze rozwiązanie i spawają je na stałe za 500pln :unsure: , ło matulu -trzeba było kupić coś w porządnym zamienniku !

powodzenia
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/25 05:42 #15787

  • pavko
  • pavko Avatar
Sugerowałem się opinią mechanika który mówił że teraz większość ludzi przy wymianie dwumasa zastepuje go kołem stałym. Poza tym dawniej też były silniki diesla , czasem ten sam model miał lub nie miał dwumasu i jakoś szarpania nie było.
Chcę dojść czy to po prostu jest bubel z allegro czy może mechanik coś schrzanił( ponowne wyjmowanie skrzyni :angry: )
A Nie mogę trafić na użytkownika RAV4 który coś takiego założył, na forach toyoty niewiele się dzieje dlatego szukam po innych motoryzacyjnych stronach.
Wiem że można zespawać koło ale robią to raczej handlarze szykując auto na sprzedaż a ja na razie nie mam w planach rozstawać się z ravką i takie druciarstwo mi nie leży B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/25 07:27 #15789

  • Tomasz
  • Tomasz Avatar
obawiam się ze jak to opisał Kris , to jest efekt tego cudactwa z allego , niestety gdzieś te drgania muszą być przenoszone .-- a jakie miałeś objawy , że akurat na dwu masę padło?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/25 09:35 #15792

  • IPOS
  • IPOS Avatar
Ojoj na takich rzeczach się nie oszczędza. Powiedz po co kupowałeś RAV 4 skoro oszczędzasz na częściach? :huh: . Nowe generacje silników diesla z uwagi na coraz większy moment obrotowy oraz w celu zapewnienia jak najlepszej kultury pracy silnika wyposażone są w koła dwumasowe które jak ktoś wcześniej napisał odpowiadają za "gładkość" pracy maszyny. Moim zdaniem tak już zostanie i żadne smarowania i dokręcania nie pomogą na długo. Nie jestem mechanikiem ale z japończykami mam sporo doświadczenia i mogę cię wręcz zapewnić, że taka zmiana pociągnie za sobą kolejne naprawy (poduszki silnika, układ przeniesienia napędu itp). Japończyki nie lubią kombinowania a ich sławna (choć słabnąca ostatnio) opinia niezawodnych jest prawdziwa tylko wtedy kiedy się o nie dba - ale to właściwie chyba tyczy się każdego samochodu. Podsumowując zmień mechanika i podejście jeśli chcesz się bawić w diesla w toyocie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/25 09:52 #15793

  • pavko
  • pavko Avatar
Objawy były następujące: głośniejsza praca silnika , drżenie silnika, mniejsza elastyczność na poszczególnych biegach- ostatecznie auto stanęło na środku jezdni i nie reagowało na pedał gazu.Dwumasa rozleciała się kompletnie-pokazywał mi ją mechanik.
Moglem kupić normalnego dwumasa ale jak to bywa człowiek posłuuchał fachowca i chcia przyoszczędzić( ludzie wcale tak nie narzekają po wymianie na koło stale ale u mnie musi zawsze coś być pod górkę)
Moja prygoda z japońcami i dieslami skończyłaby się dawno gdyby nie żona której jest tak naprawdę to auto. Ja gustuję w innych markach o dużych pojemnościach bez turbin i innych wynalazków jednak obecna sytuacja zmusza mnie do użytkowania Toyoty :(
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/25 10:18 #15795

  • IPOS
  • IPOS Avatar
Mimo wszystko współczuje :(, niczego innego nie uszkodziła kółko jak się rozlatywało ?.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/25 10:33 #15797

  • pavko
  • pavko Avatar
Innych uszkodzen nie stwierdzono :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/25 15:03 #15810

  • Tomasz
  • Tomasz Avatar
Bo skrzynka też mogła dostać, po tej awarii , szczerze-- kup zamiennik , jedz do dobrego mechanika i wymień to badziewie (bo w tych pieniądzach to raczej można kupić komplet sprzęgła, a nie koła dwum.), bo z każdym kilometrem ,-tak jak IPOS będą leciały kolejne elementy , tym bardziej że autko zostawiasz dla siebie!

ps.nie chipowałeś tego D4D??
Ostatnio zmieniany: 2011/08/25 15:04 przez Tomasz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/26 10:44 #15832

  • pavko
  • pavko Avatar
Kurde, że u mnie zawsze musi byc pod górkę :angry: nie czipowałem tego potwora i 116 kucy drzemie pod maską :laugh:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/26 16:19 #15838

  • Tomasz
  • Tomasz Avatar
pocieszę cię -nie jesteś sam :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/26 18:29 #15839

  • merymak
  • merymak Avatar
hehehe ... powoli robi się z tego tematu kącik skrzywdzonych przez koło dwumasowe i tych którzy mają pod górkę ... :P

swoją drogą wybierając ostatni samochód jako jeden z priorytetów przyjąłem brak dwumasy ... nie było prosto, a szukałem ... benzyny ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/26 19:16 #15844

  • Tomasz
  • Tomasz Avatar
merymak skoro tak się udręczyłeś poszukiwaniami , to proszę zachowaj się pro społecznie i powiedz , które to marki/modele nie mają tego "czortostwa" :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/27 09:15 #15848

  • AdamM71
  • AdamM71 Avatar
Kolega IPOS dobrze pisze z jednym wyjątkiem. Koła dwumasowe były zakładane do samochodów już w latach 80 i nie jest to zadna rewelacja techniczna ani też nowinka.
Z czym się zgadzam to to że zakładając zwykłe sprzęgło do Rawki będziesz miał wibracje i nie unikniesz dalszych uszkodzeń. Możesz rozwalić skrzynkę, łożyska na wałkach napędowych lu jeszcze gorzej. Jedź do normalnego mechaniora i załóż dwumasę i nie kombinuj, a będziesz miał w końcu z górki.
Pozdrawiam.


Tu bywam:
Ostatnio zmieniany: 2011/08/27 09:16 przez AdamM71.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/27 12:30 #15855

  • merymak
  • merymak Avatar
Tomasz napisał:
merymak skoro tak się udręczyłeś poszukiwaniami , to proszę zachowaj się pro społecznie i powiedz , które to marki/modele nie mają tego "czortostwa" :)

szukałem dużego Opla (vectra, signum, insygnia) ... rocznego lub dwuletniego, aby miał już za sobą najpoważniejszą utratę wartości ... i co ustaliłem ? niestety, wszystkie silniki benzynowe mają dwumasę, z wyjątkiem 1,8 140 km ... podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o diesle ... tu koła dwumasowego nie ma tylko 1,9 100 km,

najlepszym zresztą wyborem jest 1,9 cdti o mocy 150 koni, który ma głowicę 16 zaworową, dwumasę i filtr cząstek stałych ... ;)
Ostatnio zmieniany: 2011/08/27 12:31 przez merymak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/28 06:58 #15882

  • pavko
  • pavko Avatar
Nie wiem czy dobrze mnie informowano że wcześniejsze modele toyoty z silnikiem d4d nie mialy dwumasa i jakoś drgań nie było. Wsadzili to nieudane ustrojstwo i człowiek musi się z tym męczyć. Byc może jak zwykle mam pecha i u mnie jest coś nie tak ale wiem że w avensisie i innych modelach ludzie z powodzeniem wkladają zamiast dwumasa tego typu zamienniki.
Nawet sprzedawca w rozmowie mówił że nie warto przepłacać i odradzał mi dwumasę którą również miał w sprzedaży.
W tygodniu postawię znowu auto do warsztatu niech wyciągają skrzynię :(
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/28 19:29 #15893

  • kobe24la
  • kobe24la Avatar
niestety, wszystkie silniki benzynowe mają dwumasę, z wyjątkiem 1,8 140 km ... podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o diesle ... tu koła dwumasowego nie ma tylko 1,9 100 km,

najlepszym zresztą wyborem jest 1,9 cdti o mocy 150 koni, który ma głowicę 16 zaworową, dwumasę i filtr cząstek stałych ...

Silnik 1.9 100KM (Z19DTL) to ten sam silnik co 1.9 120KM (Z19DT) tylko o elektronicznie ograniczonej mocy. Często pojawiały się w Belgi, Holandi i również ma koło dwumasowe ;) Są to jednostki 8 zaworowe, nie sprawiające żadnych problemów w eksploatacji. Co do bezawaryjności silnika 1.9 150KM (Z19DTH) to też nie jest tak kolorowo. Silniki wkładane do wersji przedliftingowych miały problemy z klapami wirowymi na kolektorze. Pomagała wymiana na nowy, który nie jest tani lub regeneracja. BTW 1.9 150KM 16 zaworowy również miał słabszą odmianę 120KM o oznaczeniu Z19DTJ.

Poza tym zarówno koło dwumasowe jak i filtr cząstek stałych nie są jakimiś strasznymi wynalazkami. Zawsze straszą najwięcej ci, którzy nigdy nie mieli z nimi do czynienia, albo ci którzy nie wiedzą jak użytkować takie auta. Ja jeżdżę autem z filtrem cząstek i dwumasą od 5 lat przejechałem już prawie 160 tyś km i nie mam najmniejszych problemów (a według co niektórych auta powinno się już rozpaść :laugh: ). I zaręczam, że jeśli dana osoba będzie się stosowała do kilku prostych zasada, również nie będzie mieć problemów. Pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio zmieniany: 2011/08/28 19:36 przez kobe24la.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/29 08:11 #15896

  • merymak
  • merymak Avatar
kobe24la napisał:
Poza tym zarówno koło dwumasowe jak i filtr cząstek stałych nie są jakimiś strasznymi wynalazkami.

pewnie, że nie, ale stosunkowo często są źródłem kłopotów
kobe24la napisał:
Zawsze straszą najwięcej ci, którzy nigdy nie mieli z nimi do czynienia, albo ci którzy nie wiedzą jak użytkować takie auta.

i tu się mylisz :) nie zawsze ... :) jeździłem samochodem z takimi cudami i mam na chwilę obecną dosyć ... poza tym, kupując samochód z takimi ustrojstwami trzeba się poważnie nad tym zastanowić, zwłaszcza, gdy się szuka rocznego samochodu, a zatem używanego, co do którego nawet nie możemy założyć, że będziemy wiedzieć, czy poprzedni właściciel wiedział, jak go prawidłowo eksploatować ...

zresztą co tu dużo pisać, ja już jestem zmęczony zabawami z dieslem pt:
1) specyficzne postępowanie po rozruchu i przed zgaszeniem,
2) wypalanie sadzy
3) pieszczenie się na światłach, aby nie uszkodzić dwumasy i sprzęgła
4) szukanie stacji, z której ropa nie zabije wtrysków itp.

wolę benzynę, zero takich pomysłów, po zmianie z diesla na benzynę znowu poczułem przyjemność z posiadania samochodu ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: toyota / koło dwumasowe 2011/08/29 18:17 #15924

  • kobe24la
  • kobe24la Avatar
i tu się mylisz nie zawsze ... jeździłem samochodem z takimi cudami i mam na chwilę obecną dosyć ... poza tym, kupując samochód z takimi ustrojstwami trzeba się poważnie nad tym zastanowić, zwłaszcza, gdy się szuka rocznego samochodu, a zatem używanego, co do którego nawet nie możemy założyć, że będziemy wiedzieć, czy poprzedni właściciel wiedział, jak go prawidłowo eksploatować ...

Nie miałem akurat ciebie na myśli, ale zauważ że bardzo często tak jest, że w pewnych kwestiach głos zabierają ci którzy gdzieś coś przeczytali a potem powielają bzdury.
Co do kupna używanego auta z dwumasą i filtrem cząstek w Polsce to wiadomo różnie bywa. Auto które ma najechane kilka setek owszem może mieć już problem z filtrem cząstek lub dwumasą, ale można to wszystko sprawdzić łącznie z wtryskami.
zresztą co tu dużo pisać, ja już jestem zmęczony zabawami z dieslem pt:
1) specyficzne postępowanie po rozruchu i przed zgaszeniem,
2) wypalanie sadzy
3) pieszczenie się na światłach, aby nie uszkodzić dwumasy i sprzęgła
4) szukanie stacji, z której ropa nie zabije wtrysków itp.

Tutaj też się trochę nie zgodzę:
1) o jakie specyficzny rozruch ci chodzi, silnika benzynowego też odrazu nie pałujesz do odcięcia, w dieslu jest tak samo, co do gaszenia, to wystarczy te kilkaset ostatnich metrów do celu jechać spokojnie i nie trzeba nic innego kombinować. 5 lat tak jeżdżę i jeszcze nic się z turbo nie stało. Zresztą mając benzynę turbo też musisz dbać o turbinę ;)
2) w większości sytuacji jak jeździsz po trasie i po mieście, to nawet nie zauważysz kiedy filtr ci się wypala, nawet jak jeździ się tylko po mieście, to wypalanie (mówię jak jest u mnie w Astrze H) następuje co 500-600km. Więc jak raz na dwa tygodnie wyskoczę przegonić auto na trasę to nic się nie stanie.
3)tutaj też tego nie rozumiem, przecież autem z kołem dwumasowym jeździ się tak samo i rusza jak autem bez DM. Szkodzi mu tylko jazda "emerycka" znacznie poniżej optymalnego momentu obrotowego.
4)wystarczy tylko omijać jakieś podejrzane stacje, na wiochach. Do benzyny jak zalejesz syfu też staniesz.
wolę benzynę, zero takich pomysłów, po zmianie z diesla na benzynę znowu poczułem przyjemność z posiadania samochodu ...

Owszem dzisiejsze diesle są bardziej kosztowne w eksploatacji, padające wtryski, filtry cząstek stałych itp. Ale niestety koła dwumasowe pojawiają się już bardzo często również w silnikach benzynowych i nic się na to nie poradzi. Po prostu z dieslem lub benzyną jest jak z kobietami, jeden woli brunetki, drugi blondynki :P Pozdrawiam
Ostatnio zmieniany: 2011/08/29 18:18 przez kobe24la.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: AutoRaport